پروژه های دانشجویی در بخش پدافند غیرعامل حمایت می شود

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با تاکید بر لزوم علمی کردن آموزش پدافند غیرعامل گفت: از پروژه ها و تحقیقات دانشجویان استان در حوزه پدافند غیرعامل حمایت می کنیم.

پروژه های دانشجویی در بخش پدافند غیرعامل حمایت می شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر مرادی غروب دوشنبه در کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان املش، ارتباط با دانشگاه و مراکز آموزش عالی را در موفقیت پروژه های مربوط به پدافند غیرعامل مهم خواند و افزود: واگذاری چنین موضوعاتی به نخبه ها باید مد نظر قرار گیرد چون ماحصل آن، حل بهتر مشکلات جامعه خواهد بود.
 
وی ادامه داد: تهدیدهای موجود در شهرستان های گیلان با ابزار مناسب، شناسایی شده اند ولی در بحث مربوط به پدافند غیر عامل، اصلی ترین موضوع، خود مردم هستند که باید نقش آنان دیده شوند.
 
مرادی به لزوم آگاهی رسانی عمومی به مردم در ارتباط با سازه های نا ایمن اشاره و خاطرنشان کرد: اگر آگاهی بخشی ها به درستی انجام شود، می توان گفت که به راهبرد اقتصاد مقاومتی توجه شده است.
 
مرادی همچنین خواستار توجه بیشتر به بخش کشاورزی استان شد و افزود: قبلا در گیلان مشکل کمبود آب نداشتیم زیرا آب بندان هایی طبیعی وجود داشت ولی امروز آب بندان ها را از بین برده ایم یا در روند طبیعی آن اعمال نظر شده بر این اساس لازم است حلقه های گمشده را خوب ببینیم تا مشکلات رفع شود.
 
یونس محمودی فرماندار املش نیز گفت: در شهرستان برای آموزش پدافند غیرعامل 11 کمیته تشکیل داده ایم و هدف از این کمیته ها ، بهره گیری از عوامل و امکانات در راستای مصونیت بخشی ناشی از آسیب های احتمالی است.
 
وی ادامه داد: در بخش مبارزه با مگس مدیترانه ای مرکبات و آفت برگ خوار شمشادها ، اگرچه تلاش هایی انجام شده، ولی برای مصون ماندن بیشتر، نیاز به کمک های استانی داریم.
 
شهرستان املش با 2 بخش مرکزی و رانکوه در 70 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
پدافند غیرعامل به اقداماتی گفته می شود که به جنگ ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌ توان از وارد شدن خسارت های مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی، غیرنظامی و همچنین بروز تلفات انسانی جلوگیری کرد.
 
پدافند غیرعامل یعنی کاهش آسیب‌ پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و تنها با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی.
 
در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.
منبع: پایداری ملی
انتهای پیام/

حمایت از پروژه های دانشجویی در بخش پدافند غیر عامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار