مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

برندسازى تجهیزات پزشکى ایرانى؛ دستور کار وزارت بهداشت/ مسائل سیاسی جایگزین ارتقا سطح کیفی زندگی مردم

مسائلى با بیان اینکه  برندسازى تجهیزات پزشکى ایرانى در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، از ضرورت راه اندازی هاب براى تبلور تجهيزات پزشكى در دنیا خبر داد.

برندسازى تجهیزات پزشکى ایرانى؛ دستور کار وزارت بهداشت/ ضرورت راه اندازی هاب براى تبلور تجهیزات پزشکى در دنیابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در نشست مشترک قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اداره كل تجهيزات پزشكى که امروز برگزار شد، گفت: عمان را می‌توان به عنوان یک جایگزین مطمئن به جای امارات در صادرات تجهیزات پزشکی در نظر گرفت، افزون بر اين فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آلمان نیز وجود دارد که سفیر ایران در آلمان به دنبال جذب سرمايه گذار آلمانى است.

وى ادامه داد: بحث فقط در مورد تولیدکنندگان نیست، بلکه صادرکنندگان هم باید فعالیت خود را توسعه دهند، افزون بر اين شركت هاى واردكننده ظرفيت هاى خوبى دارند و مى توانند مديريت كار در منطقه را در دست بگيرند، يكى از موضوعات خدمات پس از فروش است و بسيارى از شركت هاى واردكننده مى توانند از ايران به كشورهاى منطقه خدمات مى دهند.

مسائلى با بیان اینکه كشورهاى اروپايى سرمايه گذارى خوبى در حوزه تجهيزات پزشكى در ايران كردند، افزود: شركت هاى وارد كننده قديمى توليد تحت برند را در دست گرفته اند و اين اقدام بسيار خوبى است، این شرکت‌های قدیمی ارتباط خوبی با کمپانی‌های خارجی داشتند و شناخت خوبی از رقبا و منطقه دارند.

وى با بيان اينكه بايد هابی در تهران ایجاد کنیم که این هاب متبلور تولید تجهیزات پزشکی در کشور باشد، افزود: در همین راستا چند منطقه را در نظر گرفته ايم که فرودگاه پيام يكى از گزينه هاى ماست، زيرساخت هاى ما بسيار قوى است هرچند مشكلاتى وجود دارد اما این موضوعات نبايد مانع توقف شود.

فضای عمومى جامعه باید به سمت ارتقا سطح کیفیت زندگی حرکت کند

وى افزود: امیدواریم بحث بدهی شرکت‌ها حل شود، در توليد و صادرات با وجود استعدادها ظرفيت هاى بسيار خوبى داريم و بايد روى برندينگ كار كنيم و در اين زمينه برنامه جدى داريم و با ايجاد برند بين المللى خارجى بتوانيم در اين حوزه رشد كنيم، بايد ساز و كارها را گسترش دهيم، برای برندینگ می‌توان به قالب‌های هنری مختلف فکر کرد و باید نظمی در این زمینه ایجاد کنیم.

مسائلى عنوان كرد: فضای عمومى جامعه باید به سمت ارتقا سطح کیفیت زندگی حرکت کند، اما ما عموما به مسائل سیاسی فکر می‌کنیم که نه به درد دنیا می‌خورد و نه آخرت، با گفتمان سازى در حوزه سلامت مى توانيم به ارتقا سلامت مردم کمک كنيم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: ما با ايده آل ها در حوزه تجهيزات پزشكى فاصله زيادى داريم، البته زمينه ها و بسترها آماده است و از انجمن ها و اتحاديه خواستار كمک هستيم تا با وجود ظرفيت هاى موجود رشد خوبى داشته باشيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار