انتقال آب بن به بروجن کمک به صنعت چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: انتقال آب بن به بروجن، به رفع مشکل کمبود آب در بخش صنعت استان کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علیرضا شفیع زاده با بیان اینکه در پی خشکسالی‎های اخیر و کاهش منابع آب، شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری با بحران آب مواجه هستند گفت: انتقال آب بن به بروجن تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به کاهش شدید بارش‌های سال جاری، در صورتی که سهمیه آب تخصیصی از طریق این پروژه محقق نشود، تابستان سال آینده شهرک‌های صنعتی بویژه در قسمت شرقی استان، با کمبود شدید آب مواجه خواهند شد.

شفیع زاده اضافه کرد: تابستان گذشته، روزانه بیش از یک هزار متر مکعب آب توسط تانکر به شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سامان یک و ۲ و فرادنبه ارسال می‌شد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده، حفر چاه‌های جدید، کف شکنی چاه‌های قدیمی و خرید چاه کشاورزی، هم اکنون کمبود آب شهرک‌های صنعتی شهرکرد و فردانبه برطرف شده است ادامه داد: شهرک‌های صنعتی سامان یک و ۲ همچنان با تانکر آبرسانی می‌شود.

شفیع زاده با اشاره به نیاز چهار دهم لیتر آب در ثانیه برای هر هکتار از یک شهرک صنعتی اظهار داشت: شهرک صنعتی شهرکرد با مساحتی بیش از ۳۲۲ هکتار، به حدود ۱۳۰ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد.

انتهای پیام/ز

بحران کم آبی، گریبان گیر صنعت چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: صنعت ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار