موسیقی فجر 33؛

داستان تکراری خرابی میکروفون و جای خالی هیراد در شب هفتم جشنواره موسیقی فجر

کنسرت گروه «پازل بند» در هفتمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن ایرانیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنسرت گروه پازل بند در هفتمین شب سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر در سالن ایرانیان برگزار شد.

با گذشت هفت شب از آغاز جشنواره، همچنان برای ورود خبرنگاران به داخل مجموعه، مشکلاتی وجود دارد.

به عنوان مثال، عدم آشنایی با شکل بلیت های خبرنگاران، باعث تاخیر در ورود آنان می شد. همچنین هنوز عکاس ها هم برای ثبت لحظات ویژه کنسرت ها مشکل دارند. در برخی از اجراها حراست داخل سالن بدون بیان دلیل خاصی اجازه عکاسی در راهروی میانی سالن را نمی دهد و برخورد ناشایستی با عکاسان دارد. این قانون ها البته در بعضی از شب ها اجرا نمی شود!

به هر حال مانند شب های گذشته راس ساعت 10 چراغ های بالای سالن خاموش شد و به ترتیب فیلم تبلیغاتی حامیان مالی جشنواره فجر، تیزر تبلیغاتی سی و سومین دوره جشنواره و چند موزیک از گروه های شرکت آوازی نو شامل «ماکان بند»، «هیراد»، «پازل بند» و غیره موزیک ویدیو پخش شد.

بعد از پخش چند ویدیو، نوازندگان با لباس های یک دست وارد سالن شدند. «به سرم زده» آغازگر کنسرت پرهیجان گروه «پازل بند» بود. تصاویری که پخش می شد هماهنگی خوبی با مضمون آهنگ داشتند و به حس اجرای آن کمک می کردند.

اجرای قطعه نخست که به پایان رسید، خواننده گروه با هوادارانش سلام و خوش و بش کرد. بلافاصله قطعه ریتمیک بعدی با نام «اصلا دلم خواست» اجرا شد. تشویق حضار با ریتم آهنگ، جذابیت کنسرت پازل را بیشتر می کرد.

داستان تکراری خرابی میکرفون و جای خالی هیراد در سالن ایرانیان

در بخش سوم کنسرت خود علی رهبری ساز در دست گرفت و قطعه «نگم برات» را اجرا کرد.

بلافاصله پس از آن قطعه «معشوق» اجرا شد. تصاویر به خوبی انتخاب شده بود و به ریتم اجرای این آهنگ انتخاب شده بود. اما اوج اجرای موسیقی پازل بند و هیجان سالن در اجرای قطعه «دلارام» بود. این قطعه با همکاری پازل بند و حمید هیراد ساخته شده بود و محبوبیت فراوانی پیدا کرد. در اجرای این قطعه بخشی که هیراد می خواند از بلندگوها و به شکل ضبط شده پخش می شد. چرا که هیراد در سالن حضور نداشت.

در این بخش علی رهبری از کسی تقدیر کرد که به گفته خودش از اصلی ترین دلایل تشکیل گروه پازل بوده است. در میان تشویق  حضار  از «آرین بهاری» تنظیم کننده و آهنگساز تقدیر شد.

سپس رهبری قطعه بعدی که «دیوونه تو ام» نام داشت را به بانوان حاضر در سالن تقدیم و اجرا کرد.

داستان تکراری خرابی میکرفون و جای خالی هیراد در سالن ایرانیان

«جاده»، «یه صدا» و «آخرش» قطعاتی بود که به شکل ریمیکس اجرا شد. در حین اجرای این قطعه ها برای چندمین بار در سالن ایرانیان، میکروفن قطع شد و خواننده فقط لب خوانی کرد.

سپس علی رهبری از حضار تشکر کرد که با وجود قطعی صدای خواننده، او را در اجرای آهنگ همراهی کردند.

«دلداده» قطعه دیگری بود که با موزیک ویدیو رهبری و بهاری اجرا شد. اجرای قطعه با تصاویر و لب زنی خواننده در ویدیو به خوبی همزمان شده بود.

بلافاصله بعد از پایان آهنگ «دلداده»، رهبری گیتار برقی را در دستش گرفت و قطعه ملایم «کار دادی دستم» را ابتدا با گیتار برقی و سپس با تمام اعضای ارکسترش برگزار کرد.

داستان تکراری خرابی میکرفون و جای خالی هیراد در سالن ایرانیان 

این بخش از کنسرت پازل باند به معرفی نوازندگانش اختصاص داشت. علی رهبری بطور جداگانه  از اعضای ارکستر خود تشکر کرد.

پس از آن رهبری و ارکستر صحنه را برای استراحتی کوتاه ترک کردند و آرین بهاری به تنهایی به اجرای قطعه ای بی کلام پرداخت. این استراحت گروه پازل البته در اجراهای دیگر تکرار نمی شود و جزو اتفاقات نادر بخش پاپ جشنواره بود.

داستان تکراری خرابی میکرفون و جای خالی هیراد در سالن ایرانیان

پس از پنج دقیقه ارکستر به روی استیج بازگشت و قطعه های ریتمیک «به شرطی که»، «چشم چشم»، «بی تاب»، «دلارام» و «کار دادی دستم» (برای دومین بار) به ترتیب اجرا کرد.

سپس خواننده اعلام کرد که وقت اجرای کنسرت به پایان رسیده است، اما با اجازه مسئولان برگزاری جشنواره قطعه «معشوق» برای دومین بار اجرا شد تا کنسرت پر انرژی «پازل بند» در جشنواره موسیقی فجر به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.