هشدار پلیس فتا درخصوص کلاهبرداری پیامکی

پلیس فتای چهارمحال و بختیاری از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداری‌های پیامکی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرهنگ دوم مرتضی عسگری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری با بیان این که برخی افراد سودجو با ارسال پیامک انبوه به تلفن همراه شهروندان با موضوع برنده شدن ماشین، حج و یا سکه در مسابقات و قرعه کشی یا واریز سود سهام عدالت، افراد را فریب می‌دهند، از شهروندان خواست مراقب این گونه کلاهبرداری‌های پیامکی باشند.

وی گفت: در این شیوه، با استفاده از روش‌های مختلف فریب دهنده، ضمن تشویق هموطنان به پیگیری جهت تحویل جایزه و دریافت اطلاعات لازم از آنان، اقدام به کلاهبرداری می‌شود.

عسگری، بر این اساس به عموم شهروندان توصیه کرد:

۱- به هیچ عنوان اطلاعات مهم و محرمانه خود از قبیل: حساب بانکی، کد ملی و آدرس منزل را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که برای واریز مبلغ، صرفاً داشتن شماره حساب یا شماره کارت بانکی کافی است و نیازی به سایر اطلاعات از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV۲، تاریخ انقضای کارت و حتی مراجعه فرد به دستگاه خودپرداز نمی‌باشد.

۲- رمز کارت بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و از اعدادی مثل شماره شناسنامه و سال تولد که قابل حدس زدن باشند، استفاده نکنید.

۳- به پیامک‌ها و تماس‌های ناشناس اعتماد نکنید و قبل از هر اقدامی، با مراجع صلاحیت دار مشورت نمایید.

۴- در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، با مراجعه به سایت رسمی موسسه ارسال کننده یا مراجع صلاحیت دار، یا تماس با شماره تلفن‌های معتبر، از صحت پیامک ارسال شده اطمینان حاصل کنید.

۵- هر گونه موارد مشکوک به کلاهبرداری را برای بررسی و اقدام لازم، از طریق تلفن یا پیامک ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی و یا شماره تلفن ۲۱۸۲۷۹۸ - ۰۳۸ و پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنید.

انتهای پیام/م

شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های پیامکی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار