بروجردی در نطق میان دستور:

اقدامات ترامپ باعث انزوای آمریکا خواهد شد/دولت به مشکلات مال باختگان رسیدگی کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: رئیس جمهور آمریکا باید بداند که اقداماتش، نفرت جامعه جهانی از این کشور را افزایش می‌دهد.

اقدامات ترامپ باعث  انزوای آمریکا خواهد شد/دولت به مشکلات مال باختگان رسیدگی کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: اجلاس بین‌المجالس اسلامی توسط مجلس شورای اسلامی با حضور 44 کشور و 15 رئیس مجلس در حال برگزاری است، به همین دلیل از رئیس مجلس و کلیه دست اندرکاران این امر تشکر می‌کنم.

وی افزود: اقدام نابخردانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تجاوز به حریم قدس شریف و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین بی‌حرمتی سخیفانه وی را به جامعه سیاه پوستان به شدت محکوم می کنیم. رئیس جمهور آمریکا باید بداند که این گونه اقدامات بر نفرت جامعه جهانی از آمریکا افزوده و در نهایت باعث انزوای این کشور خواهد افزود.

بروجردی تصریح کرد: در زنجیره موفقیت‌های جمهوری اسلامی بر عرصه اقتدار ملی در ابعاد راهبردی در داخل و خارج از کشور حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که مهمترین وظیفه قوای سه گانه تقویت این حلقه و مبارزه با غول رکود و بیکاری است.

نماینده مردم بروجرد بیان کرد: چرا در کشوری که بیشترین نفت و گاز دنیا را در اختیار دارد باید وضعیت این گونه باشد و این سوال بسیار مهمی است که همه در برابر آن مسئولیم. چرا به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی و بندهای 24 گانه آن به دقت و درستی عمل نمی‌شود؟

وی ادامه داد: امروز تولید در کشور ما یا عاشق می‌خواهد یا دیوانه، چگونه ممکن است با تسهیلات بالای 20 درصد که عملا به 30 درصد می‌‌رسد چرخه تولید فعال بوده و مشکل بیکاری کاهش پیدا کند؟

بروجردی تأکید کرد:‌ کدام مسئول داخلی سودی بیش از 20 درصد دارد که همه درآمد باید تقدیم سیستم بیمار بانکی کشور شود که امروز یکی از بزرگترین معضلات چرخه اقتصاد کشور است.

نماینده مردم بروجرد اذعان کرد: اگر در کشوری مانند آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی رونق صورت گرفت و آنها توانستند کمر راست کرده و قد علم کنند به دلیل به کار گیری دستورهای اسلام در عملکردهایشان بود چرا که بهره تسهیلات آنها 2الی 3 درصد بوده و ما با 10 برابر این مبلغ چگونه انتظار داریم که در عرصه صنعت به روز سیاه ننشینیم.

وی افزود: در بروجرد یک صنعتگر 2 میلیارد تسهیلات گرفت اما 10 برابر آن و به مبلغ 20 میلیارد تومان به بانک پرداخت کرده و اکنون این بانک متقاضی 40 میلیارد تومان دیگر است.

بروجردی اظهار کرد: آیا با چنین وضعیتی می‌توان اقتصادی پویا داشت؟ چه کسی پاسخگوی صدها میلیارد دلاری است که در نتیجه بی‌تدبیری وزارت نفت و شکایت کشور ترکیه در حال پرداخت است؟ 

نماینده مردم بروجرد بیان کرد: نمایندگان مطلع باشند همین ماجرای تأسف بار با همسایه دیگر و کشور ترکمنستان در حال تکرار بوده و آنها به دلیل ندانم کاری‌های ما به مراجع بین‌المللی شکایت کرده‌اند و در چنین شرایطی اگر یک بار دیگر ما در مراجع قانونی محکوم شویم باید صدها میلیون دلار دیگر از بودجه بیت‌المال به آنها پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: همه این مسائل باعث شده است که روابط اقتصادی ما با کشور همسایه‌مان ترکمنستان با هزار کیلومتر مرز مشترک از 5 میلیارد دلار با یک سقوط آزاد به 10 درصد برسد، این گونه نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد چون یکی از راه‌های مطرح شده در اقتصاد مقاومتی این است که ما تولید و بعد صادر و ارز آ‌وری کنیم.

بروجردی تصریح کرد:‌ باید اقتصاد بیمار کشورمان را نجات دهیم و وظیفه دولت است که در سیاست‌های خود تجدیدنظر جدی کند.

نماینده مردم بروجرد افزود: اغتشاشات اخیر با مطالبات منطقی مال باختگان که نمونه دیگری از ندانم‌کاری‌های مسئولان ذیربط است آغاز و به سرعت مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت و در نهایت به حیثیت ملی ما ضربه زد و بنده از ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم که با حضور به هنگام این توطئه را خنثی کردند و از دولت می‌خواهم توجه ویژه‌ای به مشکلات مال باختگان داشته باشند.

وی افزود:‌ بروجرد شهر شهید ماندگار دفاع مقدس محمد بروجردی و 1500 شهید دیگر و همچین شهر فرزانگان و آیت‌الله بروجردی است لذا از دولت به دلیل عملکرد ضعیف گله‌مندم که چرا باید ساخت بیمارستان، فرودگاه‌، خط راه آهن و سد بیش از 10 یا 20 سال طول بکشد و هنوز نیز به بهره برداری نرسیده باشد.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: درست است که این مسئله از دولت‌های پیشین نشأت می‌گیرد اما لازم است به مطالبات به حق مردم لرستان و شهرستان بروجرد توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار