14 حلقه چاه غیرمجاز امسال در دشتستان مسدود شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان گفت: ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در دشتستان مسدود و مسلوب المنفعه شده که با پر کردن این چاه‌ها از برداشت غیر مجاز ۳۹۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب جلوگیری شده است.

14 حلقه چاه غیرمجاز امسال در دشتستان مسدود شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نعمت الله نجاتی در نشست با خبرنگاران در برازجان با تاکید بر حفاظت از منابع آب اظهار داشت: در این راستا طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در دشتستان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های 15 گانه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کنترل، نظارت و پر کردن چاه‌های فاقد پروانه و مغایر با مصالح عمومی است افزود: این مهم در کنار جلوگیری از حفر چاه‌های جدید، به عنوان راهکاری کلیدی برای نجات دشت‌ها است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان از استقرار گروه‌های گشت و بازرسی در دشت‌های دشتستان خبرداد و بیان کرد: با تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی به عنوان یکی از مأموریت‌های طرح احیا و تعادل بخشی، از انجام بخش عظیمی از تخلفات حوزه آب از جمله حفر، کف شکنی و لایروبی غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است.

نجاتی با بیان اینکه تمامی حفاری‌های غیرمجاز به صورت شبانه انجام می‌گیرد تاکید کرد: گروه‌های گشت و بازرسی در طول هفته به صورت شبانه اقدام به گشت زنی و پلمب دستگاه‌های حفاری و کنترل آنان می‌کنند.

وی با اشاره به توقیف 24 دستگاه کمپرسور، 2 دستگاه تراکتور، 13 مورد ادوات حفاری در طول یک سال اخیر در دشتستان خاطر نشان کرد:با توفیق در نظارت و کنترل دستگاه‌های حفاری، حفاران غیرمجاز در ماه‌های اخیر اقدام به حفر چاه با چرخ چاه و به صورت دستی کرده‌اند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان با بیان اینکه این اداره موفق به توقیف 6 چرخ چاه شده است گفت: یکی از حفاران که تبعه کشور افغانستان است برای انجام روال قضایی و اخراج از کشور به مقامات مربوطه تحویل داده شده است.

نجاتی با بیان اینکه با تلاش اداره منابع آب شهرستان دشتستان و گروه گشت و بازرسی این اداره، از برداشت غیر مجاز آب جلوگیری شده است تصریح کرد: 14 حلقه چاه غیرمجاز امسال در دشتستان مسدود و مسلوب المنفعه شده که با پر کردن این چاه‌ها از برداشت غیر مجاز 394 هزار و 800 متر مکعب آب جلوگیری شده است.

انتهای پیام/م

۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دشتستان مسدود شد

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.