تحلیلگر گروه بین المللی بحران:

آمریکا در نهایت گزینه خروج از افغانستان را انتخاب می کند

کارشناس ارشد مسائل سیاسی در واشنگتن گفت: شکست طالبان در افغانستان غیرممکن است و آمریکا در نهایت گزینه خروج را انتخاب خواهد کرد.

آمریکا در نهایت گزینه خروج از افغانستان را انتخاب می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس ارشد مسائل سیاسی در واشنگتن با اشاره به افزایش درگیری‌ها در افغانستان اعلام کرد که شکست طالبان در این کشور غیرممکن است و آمریکا در نهایت گزینه خروج را انتخاب خواهد کرد.

برای نخستین بار در 16 سال گذشته سردی هوا سبب کند شدن جنگ بویژه حملات هوایی در افغانستان نشده است و در آخرین ماه سال گذشته میلادی نیروهای آمریکایی و افغان 455 حمله هوایی را انجام دادند.

این در حالی است که در زمان مشابه در سال 2016 شمار حملات هوایی تنها 65 مورد بود.

حتی در دسامبر سال 2012 هنگامی که حدود 100 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور داشتند تنها 202 حمله هوایی صورت گرفت.

افزایش حملات هوایی محصول قوانین جدید درگیری است که به عنوان بخشی از استراتژی ترامپ برای افغانستان ایجاد شده است.

«برهان عثمان»، تحلیلگر ارشد «گروه بین‌المللی بحران» درباره این استراتژی و تاثیر آن بر جنگ در افغانستان گفت: استراتژی آمریکا به شدت بر نظامی‌گری متمرکز است. حتی 100 هزار نظامی آمریکایی نیز نتوانستند کار طالبان را تمام کنند.

وی افزود: «آمریکا روانشناسی طالبان را به درستی تعبیر نمی‌کند، هدف این گروه از جنگیدن اظهار این است که " یک دولت مشروع بودیم که به جای  ما دولتی دست نشانده ایجاد شده است." استراتژی جدید ترامپ تنها به طالبان انگیزه بیشتری برای ادامه جنگ می‌دهد».

این در حالی است که مقامات آمریکایی اعلام می‌کنند که طالبان حدود نیمی از مناطق افغانستان را تحت کنترل و یا نفوذ خود دارد، آماری که در سال گذشته به آهستگی افزایش یافت.

«بارنت روبین»، کارشناس ارشد مسائل افغانستان که سابقه کار با وزارت خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما را نیز داشته است در این باره اظهار کرد: مهم نیست در میدان جنگ چه اتفاقی بیفتد، زیرا شکست طالبان غیرممکن است.

وی تصریح کرد: می‌توانیم ادعا کنیم که منتظر طالبان تا آمدن بر سر میز مذاکره هستیم اما این امکان پذیر نیست زیرا ما گزینه خروج از افغانستان را داریم، اما طالبان این گزینه را ندارد؛ در نهایت آمریکا گزینه خروج را انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار