یوسف‌نژاد در نشست خبری مطرح کرد

هفته دوم بهمن؛ آغاز بررسی بودجه 97 در صحن علنی/دولت مکلف شد داروی بیماران ناباروری را مشمول بیمه سلامت قرار دهد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

هفته دوم بهمن؛ آغاز بررسی بودجه 97 در صحن علنی/دولت مکلف شد داروی بیماران ناباروری را مشمول بیمه سلامت قرار دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته احتمالا امروز بررسی جداول و ردیف‌های بودجه 97 به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه براساس آئین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا پیشنهاداتشان را درباره مصوبات کمیسیون تلفیق به مجلس اعلام کنند و سپس در دستور کار مجلس قرار گیرد، ادامه داد: براین اساس  هفته دوم بهمن ‌ماه، مجلس شروع به بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق می‌کند.

یوسف‌نژاد با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق متذکر شد: موسسات فرهنگی و آموزشی که قبلا در جدول 17 بودند و دولت در بودجه پیشنهادی امسال در ذیل برخی از وزارتخانه‌ها ردیف‌های آنها را قرار داده بود، ردیف‌های هزینه‌ای این موسسات به عنوان کمک حذف شده و اعتبارات آن که حدود 200 میلیارد تومان بود، 80 درصد آن به ایثارگران برای یارانه تسهیلاتی که گرفتند داده می‌شود و 20 درصد از این ردیف هم به یارانه مسکن معلولان تعلق می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق دولت موظف شده که برای حمایت از تولید محصولات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض و پرداخت یارانه‌ها و سایر مشوق‌ها از محل طرح‌های کمک‌های فنی و اعتباری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه همچنین دولت مکلف شده که بخشی از خدمات دارویی بیماران ناباروری را مشمول بیمه سلامت قرار دهد، تصریح کرد: همچنین براساس این مصوبه دولت باید بخشی از هزینه‌های بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه‌ای و اوتیسم مانند بیماران خاص محاسبه و پرداخت کنند.

یوسف‌نژاد گفت: براساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق، پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌گر درمانی پایه باید برای خدمات سرپایی تخصصی حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تحویل اسناد در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرایی شود و ارائه‌کنندگان خدمات مختلف در مناطق فوق در اولویت قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: همچنین به منظور تشویق مشتریان بانک و تسویه مطالبات بانک‌ها و موسسات اعتباری، چنانچه مشتریان بدهی خود را تا پایان شهریورماه تسویه کنند، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مکلفند جرائم مربوطه را ببخشند.

وی اظهار کرد: همچنین طبق یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق کلیه احکام صادره ورشکستگی که علیه بانک‌های رسمی کشور صادر شده یا استناد می‌شود، در هر مرحله متوقف و برای رسیدگی هیئتی مرکب از یک نماینده از کمیسیون اصل 90، نماینده بانک مرکزی، نماینده دادستان کل کشور و نماینده دیوان عالی کشور تشکیل و اتخاذ تصمیم شود و حکم یا تصمیمی که گرفتند، قطعی و لازم‌الاجراست.

یوسف‌نژاد ادامه داد: همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند به تعداد 4500 فقره وام مسکن از محل سهمیه سال 97 را برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده نمودند، اما هم‌اکنون دارای مشکل هستند، مجددا تخصیص دهد و برای ساخت یا خرید مسکن معرفی کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین طبق یکی دیگر از مصوبات کلیه دستگاه‌های مشمول ماده 29 برنامه ششم توسعه و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند که از سپرده‌گذاری کوتاه مدت و بلندمدت خود نزد بانک‌ها سود دریافت کنند و حساب‌هایی که تحت هر عنوان قبل از تصویب این قانون افتتاح شده‌اند، سود آن باید به حساب اختصاصی آن دستگاه نزد خزانه‌داری واریز و به صورت صددرصد تخصیص یافته براساس قانون محاسبات عمومی هزینه شود.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات مجاز به رسیدگی به این حساب‌ها می‌باشد، افزود: دستگاه‌های مشمول این قانون کاملا مصرح است که شامل قوای سه‌گانه، شرکت‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی است.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم و شورای اسلامی شهر و روستا مکلفند به گونه‌ای اقدام و نظارت کنند که در سال 97 تعرفه و عوارض بهای خدمات از جمله تعرفه و ارزش خدمات بهداشتی و درمانی و دریافتی پزشکان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان و کشاورزی و وکلا و کارشناسان دادگستری و نظام پزشکی و دامپزشکی و امثال آن غیر از موارد طرح در این قانون افزایش نیابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تأکید کرد: افزایش هرگونه تعرفه، عوارض و بهای خدمات توسط دستگاه‌های فوق به هر نحو ممنوع است و تعرفه‌ و خدماتی که توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود، مشمول این قانون نیست.

وی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کلیه تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، تغییرات تشکیلات، جداول حقوقی و طبقه‌بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوق و اعطای مجوز هرنوع استخدام و بکارگیری نیرو و همچنین مصوبات هیئت امنا و کلیه شوراها اعم از شورای عالی فضای مجازی و شورای گسترش آموزش عالی که متضمن بار مالی برای دولت باشد، در صورتی قابل طرح، تصویب و اجراست که بار مالی آن در قانون بودجه 97 تأمین شده باشد.

یوسف‌نژاد بیان کرد: طبق یکی دیگر از مصوبات دولت مجاز است از محل طرح تملک‌های دارایی استانی و ملی 20 درصد از این اعتبار را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری در اختیار بانک‌ها به عنوان وجوه اداره شده قرار دهد تا صرف اشتغال شود که مقدار آن حدود 10 هزار میلیارد تومان می‌شود و بنابراین حدود 50 هزار میلیارد تومان برای بخش اشتغال در تبصره 17 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار