ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود یک سامانه بارشی جدید، بیشتر نقاط استان به‌ویژه مناطق مرتفع در شب جمعه شاهد بارش برف و باران خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه بارشی از اوایل بعد از ظهر روز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد، از شب جمعه تا اواخر روز شنبه بارش برف و باران در برخی مناطق مرتفع و مستعد سردسیری استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته دوگنبدان با بیشینه دمای 2.8 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و یاسوج با کمینه دمای 3.4- درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان بوده‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

میزان بارندگی سال زراعی جاری در لیکک 91، یاسوج 58.7، سی سخت 70.8، دهدشت 66.5، دوگنبدان 46.2 و منطقه امامزاده جعفر گچساران نیز 38.9 میلیمتر بوده است.

فرمان فرامین، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هفته جاری گفته بود که ایستگاه‌های هواشناسی یاسوج، سی سخت، دوگنبدان و امامزاده جعفر در این استان پنج خشکسالی پیاپی را ثبت کرده‌اند.

بررسی‌ها و مطالعات شرکت آب منطقه‌ای حکایت از کاهش میزان نزولات جوی در هشت سال گذشته در این استان دارد به‌طوری که میانگین بارش‌ها در این مدت نسبت به بلند مدت و از سال زراعی 1351 تا 1395 حدود 50 درصد کاهش یافته است.

میانگین بلند مدت بارندگی در استان از 43 سال قبل تاکنون افزون بر 675میلی متر معادل حدود 10 هزار و 474 میلیون مترمکعب اعلام شده است.

 

انتهای پیام/ش

سامانه بارشی وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.