کاظمی در نطق میان دستور:

مدیریت یکپارچه مبتنی بر مصالح ملی تنها راه نجات کشور است

نماینده مردم اردل گفت: عبور از مدیریت چند پاره به مدیریت یکپارچه مبتنی بر مصالح ملی تنها راه نجات ماست چرا که با مدیریتی چند پاره منافع ملی قربانی خواهد شد.

مدیریت یکپارچه مبتنی بر مصالح ملی تنها راه نجات کشور استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی کاظمی نماینده مردم اردل،‌ فارسان و کوهرنگ و کیار در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: اصل نهم قانون اساسی تأکید می‌کند که آزادی و استقلال از یکدیگر تفکیک ناپذیر هستند و هیچ کسی نمی‌تواند به بهانه آزادی تمامیت‌ ارضی و استقلال ما را مورد آسیب قرار دهد.

وی افزود:‌ هیچ مقامی نمی‌تواند به بهانه استقلال، آزادی‌های مشروع مردمی که ولی‌نعمت نظام هستند را مانع گردد، پس مسئولان باید با مرز بندی بین اعتراض و آشوب به آزادی‌های مشروع مردم احترام بگذارند.

کاظمی تصریح کرد: وقتی مسئولان اعتراض به حق مردم را امر به معروف و نهی از منکر بدانند و آن را فرصتی مغتنم بشمارند گام مهمی در راستای تقویت وحدت ملی و مأیوس کردن مخالفان جمهوری اسلامی برخواهند داشت.

نماینده مردم اردل،‌ فارسان و کوهرنگ و کیار بیان کرد:‌ بر همه ارکان نظام واجب است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ترمیم و مرهم نهادن بر زخم‌ها و اختلاف‌های داخلی زمینه خرابکاری را از بدخواهان ملت بگیرند.

وی ادامه داد: نباید پس از پایان اعتراض‌ها صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید با آسیب شناسی برای حل خواسته‌های به حق مردم چاره اندیشی کنیم.

کاظمی تأکید کرد: باید بدانیم که تا خود را به پرسش نکشیم و مشکل را بر گردن خود ننهیم، توفیقی نخواهیم یافت پس باید به پارادایم دفاع فلسفی انتقادی روی بیاوریم چراکه خود انتقادی بهترین راه دفاع است و به این منظور باید اجازه دهیم تا حوزه عمومی غنی از انتقادات باشد.

نماینده مردم اردل،‌ فارسان و کوهرنگ و کیار بیان کرد: عبور از مدیریت چند پاره به مدیریت یکپارچه مبتنی بر مصالح ملی تنها راه نجات ماست چرا که با مدیریتی چند پاره منافع ملی و بهره وری قربانی خواهند شد.

وی افزود: اصلاح ساختارها به منظور جلوگیری از مفاسد اقتصادی، اداری و قضایی برای پیشگیری از حیف و میل‌های بسیاری که موجب هدر رفت منابع و فرصت‌ها و بی‌اعتمادی مردم می‌شود امری ضروری است.

کاظمی گفت: مدیریت راهبردی آب و محیط زیست که لازمه توسعه پایدار و فائق آمدن بر بحران‌هاست امری ضروری تلقی می‌شود لذا لازم است تا تمامی ارکان نظام در کلیه سطوح برنامه‌های مدونی در راستای پیشگیری از وقوع بحران‌های فلج کننده احتمالی در این دو حوزه را با استفاده از دانش و تجربه متخصصان و پژوهشگران در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم اردل،‌ فارسان و کوهرنگ و کیار تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری با یک درصد خاک کشور و به عنوان پایتخت آب سرچشمه چهار رود بزرگ بوده و کوه‌های بزرگ و دشت‌های حاصلخیزی دارد.

وی ادامه داد: مردم چهارمحال و بختیاری نقش اساسی در تاریخ داشته‌اند اما متأسفانه مردم این استان که کمتر از یک میلیون نفر هستند با مشکلات عمده‌ای مواجه‌اند از جمله اینکه مهاجرت در این استان از تعداد ساکنان آن بیشتر است.

نماینده مردم اردل،‌ فارسان و کوهرنگ و کیار اظهار کرد: در بخش‌های مهمی از این استان آب شرب وجود ندارد، این در حالی است که با صرف هزینه‌های هنگفت آب را چند صد کیلومتر آن طرف‌تر برای کشاورزی و صنعت می‌برند. آیا این مسئله سبب مهاجرت مردم نشده است؟

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار