در صحن علنی مطرح شد؛

کواکبیان: هیئت رئیسه به اسم من حساسیت دارد/مو را از ماست بیرون بکشید

نماینده تهران گفت: تاکنون فکر می‌کردم فقط آقای لاریجانی روی اسم من حساس است اما گویا دیگر اعضای هیئت رئیسه هم روی نام من حساس‌اند.

کواکبیان: هیئت رئیسه به اسم من حساسیت دارد/مو را از ماست بیرون بکشیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 27 دی‌ماه) طی تذکری شفاهی، اظهار کرد: طبق بند 11 ماده 24 آئین‌نامه حفظ شأن و اقتدار مجلس از وظایف هیئت رئیسه است اما متأسفانه ما نمی‌بینیم که مجلس اقتدار لازم را از خودش بروز دهد، اگر  مجلس مو را از ماست بیرون می‌کشد آیا شاهد اعتراضات به حق مردم نبود که باعث سوءاستفاده قدرت‌های خارجی و معاندان شد.

وی با انتقاد از رویه نوبت‌دهی در ارائه تذکر در مجلس، ادامه داد: روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس می‌خواست وقت تذکرش را به بنده دهد، اما محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت که چون اسم شما در لیست نیست نمی‌توانی صحبت کنی، اما امروز کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس برخلاف آنکه اسمش در لیست نبود، خیلی راحت صحبت کرد.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه این تبعیض آشکار در مجلس برای نمایندگان قابل تحمل نیست، تصریح کرد: بنده تاکنون فکر می‌کردم که فقط خود آقای لاریجانی روی بنده حساسیت دارد، اما ظاهرا دیگر اعضای هیئت رئیسه هم به اسم بنده حساسیت دارند.

کواکبیان با اشاره به اینکه حدود 3 ماه است که کمیسیون عمران تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را انجام داده است، اما متاسفانه گزارش آن را به هیئت رئیسه ارائه نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهیم که دستور دهید تا کمیسیون عمران هرچه سریعتر این گزارش را ارائه دهد تا قرائت شود، چرا که اخیرا شهردار جدید تهران یکسری افشاگری‌ در این باره کرده است.

علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: درباره تذکر شما مبنی بر اینکه نوبت نطق و تذکر رعایت نمی‌شود، حتما این موضوع در جلسه هیئت رئیسه مطرح و بررسی می‌شود و از کمیسیون عمران هم می‌خواهیم که هرچه سریعتر گزارش تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار