برداشت ۲۵هزار تن کدو از مزارع شهرستان دشتستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: در سال جاری ۲۵ هزار تن کدو از مزارع شهرستان دشتستان برداشت می‌شود.

برداشت ۲۵هزار تن کدو از مزارع شهرستان دشتستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور نوذری صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از برداشت کدو در دشتستان اظهار داشت: در سال جاری ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتستان زیر کشت کدو رفته که پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی اضافه کرد: عمده مناطق کاشت کدوی شهرستان دشتستان در حومه شهر برازجان و روستاهای سرکره، بنداروز و نی نیزک بوده و دو گونه کدوبه نام های کدو تنبل و کدو سبز(کباب) کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: برداشت کدو در هر هکتار بین ۳۵ تا ۴۰ تن است که نزدیک به هزار نفر در امر کاشت و برداشت مشغول به فعالیت هستند.

نوذری بیان کرد: کاشت کدو تنبل از مرداد و کدو سبز (کباب) از مهر ماه آغاز و برداشت از اواسط آذر تا پایان زمستان صورت می گیرد.

وی گفت: عمده بازار مصرف کدو تولید این شهرستان، داخل کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در پایان از خاصیت‌های مهم کدو را پیشگیری از سرماخوردگی – مفید برای مبتلایان به دیابت و قند خون و کاهش فشار خون عنوان کرد.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی کاهش ضایعات خرما خبر داد و اضافه کرد: کارگاه آموزشی کاهش ضایعات خرما و صنایع تبدیلی و تکمیلی با حضور ۳۰ نفر از اعضاء صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری در روستاهای راهدار از توابع این شهرستان برگزار شد.

نوذری افزود: در این کارگاه آموزشی مباحثی از قبیل چگونگی کاهش ضایعات خرما و روند اجرای طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی ارائه شد.

انتهای پیام/م

۲۵ هزار تن کدو از مزارع شهرستان دشتستان برداشت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.