سرپرست اوقاف کهنوج؛

ثبت وقف‌های میلیاردی برای مستمندان توسط خیررودباری

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج از ثبت چندین مورد وقف توسط واقف رودباری خبر داد و گفت: در اقدام اخیر بخشی از املاک واقف به ارزش ۴ میلیارد ریال وقف امور فقرا و مستمندان شهرستان رودبار شد.

ثبت وقف‌های میلیاردی توسط خیر رودباریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، حجت الاسلام مهدی سالاری گفت:حاج بختیار نارویی از واقفان و خیرین بنام شهرستان رودبار که در حال حاضر در خارج از کشور سکونت دارد طی چندین سال گذشته با اقدامات خیر خود در شهرستان محروم رودبار خدمات ارزنده‌ای را در قالب سنت حسنه وقف ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه هدف آدمی در هر کار خیر جلب رضایت و قرب الهی و خدمت به جامعه می‌باشد افزود: تا کنون اقدامات خیر خوانه این واقف در شهرستان رودبار با لغ بر ده میلیاردو ۴ میلیون ۵۰۰ هزار ریال ارزش گذاری شده است.

سالاری هدف واقف از اقداماتش را باقیات و صالحات پس از مرگ عنوان کردوگفت: یک باب مغازه تجاری به همراه ۳ واحد آپارتمانی از اقدامات اخیر واقف می‌باشد که با نیت مخارج مساجد، امور قرآنی و تامین مخارج فقرا و مستمندان با تولیت اداره اوقاف وقف و در حال مزایده جهت واگذاری می‌باشد و ارزش آن ۴ میلیارد ریال می‌باشد.

وی باتشریح اقدامات گذشته واقف افزود: ساخت، تکمیل و تجهیز کامل دو مسجد و حسینه همراه با خانه عالم، مرکز فرهنگی، سرویس بهداشتی و مغازه جهت تامین امور این اماکن و همچنین وقف ساختمان جهت امور عام المنفعه از جمله اقدامات این خیر می‌باشد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج با اشاره به محرومیت شهرستان‌های جنوبی استان سنت حسنه وقف را یکی از راهکار‌های محرومیت زدایی این مناطق دانست و تصریح کرد: طی سال جاری به همت خیرین نیکوکار شهرستان ۵ مورد وقف در حوزه اداره شهرستان کهنوج ثبت شده است.

گفتنی است حوزه اداره موقوفات شهرستان‌های قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج قرار دارد.

انتهای پیام/ح

وقف میلیاردی در رودبار جنوب برای کمک به فقرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار