راه اندازی 650 صندوق خرد محلی در استان همدان

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان همدان گفت: تاکنون 650 صندوق خرد محلی برای توانمندی بانوان در استان راه اندازی شده است.

راه اندازی 650 صندوق خرد محلی در استان همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن افروخته ،رئیس صندوق کارآفرینی امید استان همدان در کارگروه بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق های خرد محلی از مهمترین برنامه ها برای توانمندی زنان و خانواده های روستاییان است ، افزود: 900 صندوق خرد محلی برای توانمندی زنان و خانواده های روستایی استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این صندوق ها با همکاری جهاد کشاورزی ایجاد می شوند و در این صندوق ها ، تسهیلات ویژه و آموزش هایی در بخش حرفه آموزی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه 31 درصد متقاضیان تسهیلات بانکی صندوق کارآفرینی امید استان همدان، بانوان هستند اظهار داشت: حدود 25 درصد از مراجعه کنندگان به این صندوق موفق به اخذ تسهیلات می شوند.

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان همدان خاطرنشان کرد: 17 درصد مبلغ تسهیلات اعطا شده در این صندوق مربوط به حوزه بانوان بوده است.

مشاور امور بانوان استانداری همدان نیز ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات بانوان در توانمند شدن زنان جامعه نقش بسزایی دارد.

طاهره دوروزی با بیان اینکه اسفندماه ماه امسال نمایشگاه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار برگزار می شود افزود: زنان سرپرست خانوار محصولات صنایع دستی و دست ساخته های خود را می توانند در نمایشگاه های فصلی ارائه کنند.

وی بیان کرد:زنان سرپرست خانوار از دهک های پایین جامعه بوده و اکثر آنان در مناطق حاشیه ای شهر زندگی می کنند لذا باید برنامه های حمایتی برای این قشر ارائه شود.

انتهای پیام/ج

راه اندازی صندوق محلی برای توانمندی بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.