رهایی در دیدار نمایندگان مجلس مطرح کرد؛

تحصیل یک میلیون و ۵۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد/ تقسیم دانشگاه آزاد به ۱۰ منطقه با اجرای طرح آمایش

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: در طرح آمایش این دانشگاه به ۱۰ منطقه تقسیم می‌شود که هر منطقه شامل ۳ استان می‌شود.

تحصیل یک میلیون و 550 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد/ تقسیم دانشگاه آزاد به 10 منطقه با اجرای طرح آمایشبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست مشترک محمدمهدی زاهدی رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت رشته ها و تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد، تاکید رئیس هیئت موسس و امنا و رئیس دانشگاه بر ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و سایر بخش های دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی یکی از طرح های این دانشگاه برای بهبود وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: طرح آمایش پس از کارشناسی های فراوان و برگزاری نشست های تخصصی تدوین و اجرای آن آغاز شده است؛ بر اساس این طرح قرار است دانشگاه آزاد به 10 منطقه تقسیم شود که هر منطقه شامل سه استان می شود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اجرای طرح آمایش موجب می شود توسعه رشته محل ها، واحدها و مراکز آموزشی متناسب با نیازهای کشور، امکانات و میزان تقاضای استان ها باشد.

کاهش تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها

رهایی با اشاره به کاهش تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه و افزایش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور گفت: در این فضای رقابتی باید از فرصت ها و برنامه های مدون همچون ساماندهی رشته ها، ایجاد رشته های جدید کاربردی و مهارتی به ویژه رشته های مهارتی و بین‌ رشته ای، حذف رشته های مشابه و موازی در واحدهای مجاور استان و توسعه رشته ها بر اساس طرح آمایش آموزشی بهره برد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد  با بیان اینکه این دانشگاه اکنون حدود یک میلیون و 550 هزار دانشجو و 28 هزار عضو هیئت علمی فعال دارد، اظهار کرد: برخی از اعضای هیئت علمی به دلیل کاهش تعداد دانشجویان امکان فعالیت لازم را ندارند و موظفی آنها تکمیل نمی شود که می توان با ارزیایی وضعیت اعضای هیئت علمی متناسب با تخصص اعضا و نیاز منطقه از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی با اشاره به طرح تعاون استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح که آئین‌نامه اجرایی آن از سوی رهبر به واحدها ابلاغ شده، در کارگروه استانی با ترکیب معاونان آموزشی واحدها و مراکز آموزشی استان که به ریاست رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان تشکیل می شود نسبت به تکمیل ساعت موظف تدریس اعضای هیئت علمی دارای کسر ساعت موظفی در سایر واحدها و مراکز آموزشی استان تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار