کافی نبودن منابع دولتی برای تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایری

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان منابع دولتی برای تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایری را کافی ندانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حمید قنبری، رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: منابع دولتی برای تامین این هزینه کافی نیست و از نهادهای حمایتی و خیرین می‌خواهیم در تامین این هزینه‌ها به ما کمک کنند.

وی بیان داش: 15 میلیون و 600 هزار تومان از سوی اداره‌کل برای سرویس دانش‌آموزان عشایری به حساب آموزش و پرورش عشایر واریز شده است. بخش دوم این اعتبارات نیز ابلاغ شده است که هنوز اطلاعی از مقدار آن ندارم. 

قنبری افزود: در خوزستان حدود 14 هزار دانش‌آموز عشایری در 650 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود 2 هزار دانش‌آموز به سرویس ایاب و ذهاب نیاز دارند. برای تامین هزینه‌های سرویس دانش‌آموزان به حدود 200 میلیون تومان نیاز داریم.

وی اشاره ای به ترک تحصیل دانش آموزان داشت و تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم که سرویس در اختیار تمام دانش‌آموزان قرار گیرد اما واقعیت این است که تعدادی از رانندگان به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌ها در حال انصراف از ادامه همکاری هستند. این کار موجب غیبت‌های طولانی مدت و لطمه خوردن به درس دانش‌آموزان و حتی ترک تحصیل آن‌ها می‌شود، چراکه با توجه به بافت جامعه عشایری و اینکه خانواده‌ها توانایی پرداخت هزینه سرویس یا مشارکت در هزینه پرداختی را ندارند، به راحتی در صورت نداشتن سرویس مناسب از فرستادن فرزندان خود به مدرسه سر باز می‌زنند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: باید پذیرفت که منابع دولتی نیز محدود هستند. به نظر من باید از منابع دیگری هزینه لازم را برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان فراهم کنیم. با توجه به اهمیت موضوع، استانداری می‌تواند برای محرومیت زدایی به موضوع ورود کند. همچنین دیگر نهادها مانند کمیته امداد، بهزیستی، یا هلال احمر می‌توانند به ما کمک کنند. از مردم، نهادها و خیرین می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.