رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد؛

آموزش بر مبنای پرورش و مدیریت استعدادها جایگزین کنکور در هزاره سوم

احمدیان گفت: آموزش بر مبنای پرورش و مدیریت استعدادها جایگزین کنکور در هزاره سوم است.

آموزش بر مبنای پرورش و مدیریت استعدادها جایگزین کنکور در هزاره سومبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدیان دبیر علمی همایش  مدیریت استعدادهای هزاره سوم در این همایش که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: رشد و توسعه استعداد و خلاقیت در افراد هر جامعه می تواند زمینه ساز رشد و توسعه در هر کشور باشد، جامعه ما در بخش اجتماعی نیاز به پیشرفت دارد و باید به طور جدی به این مقوله پرداخته شود.

وی افزود: باید به رشد و کشف استعدادهای فرزندان سرزمینمان بپردازیم و تلاش کنیم تا توانمندی موجود در آنها زمینه فعالیت مناسب و مطابق با استعدادهایشان باشد.

دبیر همایش مدیریت استعدادهای هزاره سوم در ادامه اظهار کرد: افرادی مانند گوته، شکسپیر، حافظ و مولانا توانمندی شگرفی داشتند، چنانکه پس از صد سال هنوز توانمندی هایشان مورد بهره مندی قرار می گیرد.

هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد: یکی از مشکلات ما در جامعه این است که به دلیل فقدان سیستمی برای محک زدن استعدادها در جامعه همواره مسیر فرزندان را والدین تعیین می کنند و متاسفانه در تعیین این مسیر بدون در نظر گرفتن استعدادها جنبه مادی گرایی آن مورد توجه است.

احمدیان افزود: باید تلاش کنیم با اشاعه استعدادپروری به نحوی به رشد استعداد و خلاقیت فرزندانمان در گذر از مراحل رشد در خانواده، مهدکودک، مدرسه و دانشگاه بپردازیم و با رعایت آموزش و پرورش صحیح در این سلسله مراتب؛ آنان را به سمت و سوی استعدادهایشان سوق دهیم تا بتوانند به افراد تاریخ ساز در سطح کشور و جهان تبدیل شوند.

  تنها راه موفقیت جوانان، گذر از کنکور نیست

رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف گفت: نحوه آموزش در کشور باید تغییر یافته و از تئوری محض جدا شده و به سوی استعدادپروری گام بردارد.

وی افزود: این همایش به شناسایی و رشد استعدادهای بالقوه و بالفعل، روش‌های نوین استعدادیابی و استعدادپروری و نقش فناوری اطلاعات در برنامه ریزی و مدیریت استعدادها می پردازد.

احمدیان اظهار کرد: بزرگترین سرمایه در هر کشور نیروی انسانی آن است، نیروی انسانی سرمایه ای مادی محسوب می شود و استعداد نهفته در آن بزرگترین سرمایه معنوی هر جامعه است.

دبیر همایش مدیریت استعدادهای هزاره سوم افزود: راه گذر از مشکلات کشور سرمایه گذاری و مدیریت صحیح استعدادها و ایجاد امید در نیروی انسانی است.

احمدیان بیان کرد: در سه ده گذشته نسل جوان و پرشوری در کشور داشته ایم که درصد بالایی از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهند، ما باید به این نسل جوان اهتمام ویژه ای ورزیم تا در مسیر پرورش و رشد استعداد، خلاقیت و کارآفرینی در راستای تحولات اقتصادی کشور گامی موثر برداریم.

وی  افزود: امروزه تنها راه موفقیت جوانان، گذر از کنکور نیست؛ مسیر آینده ساز در دنیای امروز و هزاره سوم، آموزش بر مبنای پرورش و سرمایه گذاری و مدیریت استعدادهاست؛ باید به جای پرداختن به آموزش محض و افزودن حجم بالای اطلاعات در راستای بروز خلاقیت و استعدادها در زمینه های مختلف بسترسازی و سرمایه گذاری شود، چنانکه می بینیم امروزه موفقیت بنگاه های مهم و بزرگ اقتصادی و شبکه های بزرگ آی تی بر پایه بروز خلاقیت هاست، شبکه هایی که دنیای اقتصاد را در جهان متحول کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار