سکوت استیو بنن درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور

استراتژیست ارشد کاخ سفید با استفاده از اصل «امتیاز اجرایی» از سخن گفتن درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان خودداری کرد.

امتناع بنن از سخن گفتن درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست، رسانه های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد دموکرات اعلام کردند استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید که روز گذشته پشت درهای بسته با کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان دیدار کرده بود، از پاسخگویی به پرسش هایی درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امتناع کرده است.

رسانه های آمریکایی با اعلام اینکه بنن به صورت داوطلبانه با اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ملاقات کرده است، نوشتند استراتژیست سابق کاخ سفید عامل اصلی در تیم انتقال قدرت ریاست جمهوری بود بنابراین بدون شک حرف هایی برای گفتن داشته است.

در همین حال، «آدام شیف»، نماینده دموکرات از کالیفرنیا و عضو ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز  گذشته به «کریس هاس»، مجری شبکه ام اس ان بی سی گفت کاخ سفید به خوبی به دهان بنن قفل زده است. او حتی پس از شکایت نیز سخن نخواهد گفت.

شیف اظهار داشت: او با استفاده از اصل «امتیاز اجرایی»، از طریق مشاور خود به کمیته اطلاع داد که نمی خواهد به پرسش هایی درباره برخی موارد از جمله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا یا اتفاقاتی که در طول انتقال قدرت رخ داد،  پاسخ دهد.

«امتیاز اجرایی»، اصلی از قانون اساسی آمریکاست که به رئیس جمهور این کشور، دستیاران و اعضای کابینه اش اجازه می دهد به منظور محافظت از اطلاعات محرمانه از سخن گفتن درباره آن خودداری کنند و فرد یا گروه خاصی حق مجبور کردن آنها را ندارد.

«جیم هیمز»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت کنتیکت نیز روز گذشته به سی ان ان گفت:  در حالی که ما می توانستیم سوال های متعددی از بنن بپرسیم ولی او با استفاده از این امتیاز از پاسخ دادن طفره رفت.

رابرت مولر، مشاور مخصوص وزارت دادگستری آمریکا و بازرس ویژه تحقیقات درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا تاکنون موفق به بازجویی از بنن نشده است.  اصل «امتیاز اجرایی» باعث شده است برخی از مقامات نزدیک به ستاد انتخاباتی ترامپ  بازجویی نشوند. مولر تاکنون پال منافورت و رابرت گیتس از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، جرج پاپادوپولوس، مشاور سیاست خارجی، و مایکل فلین، مشاور امنیت داخلی سابق رئیس جمهور را با ارائه اسنادی متهم شناخته است.

انتهای پیام/

 

امتناع استراتژیست ارشد کاخ سفید از سخن گفتن درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار