موسیقی فجر 33؛

در هفتمین شب از جشنواره موسیقی فجر چه گذشت؟

هفتمین شب از سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر با حواشی فراوان و با اجرای 8 گروه به پایان رسید.

در هفتمین شب از جشنواره موسیقی فجر چه گذشت؟به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین شب از سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر با حواشی فراوان و با اجرای 8 گروه به پایان رسید.

خرابی صدای میکروفون سالن ایرانیان و لغو ناگهانی کنسرت ارکستر مجلسی ایران از جمله این حواشی بود. البته که طرافداران موسیقی و اهالی رسانه به این بی برنامگی ها و ضعف های فراوان برگزاری جشنواره موسیقی فجر عادت کرده اند.

نخستین اجرا در تالار وحدت متعلق به ریکاردو ریبرو فادو خواننده پرتغالی بود. «فادو» یکی از آوازهای قدیمی کشور پرتغال است. در این کنسرت مخاطبان نیز شاهد کنسرتی با تلفیق آهنگ های شاد و غمگین بودند.

دومین اجرای تالار وحدت به ارکستر نغمه باران به رهبری نزهت امیری اختصاص داشت. امیری از نخستین زنانی است که در ایران رهبری ارکستر را انجام می‌دهد. از قطعه های ماندگار استاد همایون خرم و بزرگ لشگری، علی اکبر قربانی نیز در این کنسرت اجرا شد.

در سانس نخست تالار رودکی بدون هماهنگی و با اعلام قبلی مسئولان جشنواره موسیقی، کنسرت ارکستر مجلسی ایران به دلیل کسالت سرپرست ارکستر منوچهر صهبایی لغو شد. اما در سانس بعدی ارکستر سمفونیک صدا و سیما پس از سال ها دوری از جشنواره موسیقی فجر، با اجرای قطعات خاطره انگیز به اجرای کنسرت پرداختند.

ارکستر صداوسیما با اجرای قطعات «نیایش یزدان»، «رقص دایره»، «افق بیکران»، «هزاردستان»، «ای ایران» و غیره میزبان مخاطبان هنر اول بودند. این ارکستر 75 هنرمند داشت. 

در برج آزادی دو گروه گام و داتار آغازگر بخش تلفیقی جشنواره بودند. گروه گام سعی در ترکیب موسیقی ایرانی و غربی داشت و با هدف ارائه کاری متفاوت روی استیج رفته بود. گروه داتار نیز نخستین حضورش در جشنواره موسیقی فجر را تجربه کرد. گروه «داتار» در این اجرا به دغدغه‌ها و مسائلی پرداخت که در زندگی روزمره همه قرار دارد. داتار همچنین با ترکیب سبک های موسیقی ایرانی و غربی و اشعار شاعران قدیمی ایرانی از جمله مولانا، حافظ، انوری و... لحظات بی نظیری را رقم زدند.

سام مومنی پور بَک وُکال و نوازنده گیتار آکوستیک، طاها مظاهری نوازنده گیتار الکتریک، کیوان موسوی نوازنده درامز، امین استاد نوازنده کیبورد، حامد فاضلی نوازنده گیتار بیس، محسن مهاجر نوازنده هارمونیکا و نیما رمضان تنظیم کننده اعضای گروه «داتار» در جشنواره را تشکیل می‌دادند.

وحید اسداللهی و گروهش هم در فرهنگسرای نیاوران روی استیج رفتند. اما اوج مشکلات در اجرای کنسرت های جشنواره موسیقی فجر در سالن ایرانیان بود. در اجرای ماکان بند که کیفیت صدای سالن بسیار ضعیف بود. همچنین در اجرای پازل‌بند هم در اجرای یک قطعه میکروفون چند لحظه قطع شد. در هر صورت اجرای هر دو گروه با استقبال هوادارانشان و با شور و هیجانی فراوان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: جشنواره فجر ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار