ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عربستان سازش با دشمنان اسلام را برای تامین دوام سیاسی خود دنبال می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عربستان با سازش و ارتباط با دشمنان اسلام به دنبال تامین دوام سیاسی خود است.

کشورهای اسلامی زمینه اتحاد و همبستگی سیاسی خود را فراهم کنندحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بیانات اخیر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سعودی‌ها در حال خیانت به امت اسلامی هستند اظهار کرد: لازم است تا کشورهای اسلامی زمینه اتحاد و همبستگی خود را فراهم کنند تا در ابعاد اقتصادی و سیاسی بتوانند هم‌افزایی بیشتری برای تبدیل شدن به ابر قدرت کسب کنند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشورهای اسلامی در زمینه ذخایر نفتی و این مسئله که میزان قابل توجهی از نیاز دنیا به منابع نفت و گاز از کشورهای اسلامی تامین می‌شود لذا اگر جهان اسلام وحدت پیشه کند می‌تواند به اولین ابر قدرت دنیا تبدیل شود.

ترقی تصریح کرد:‌ برخی کشورهای منطقه مانند عربستان که مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند سعی بر آن دارند که با سازش و ارتباط با دشمنان اسلام دوام سیاسی خود را تامین کنند و با این کارشان مانع تحقق وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی شده‌اند لذا کشورهای اسلامی باید با اعمال فشار به عربستان دولت این کشور ر ا مجبور کنند تا به دیگر کشورهای مسلمان بپیوندد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: عربستان به جای اینکه به وحدت مسلمانان و مسئله فلسطین که مسئله اول جهان اسلام است بپردازد در حال خیانت به کشورهای مسلمان است لذا باید به این کشور به عنوان دولتی خائن به آرمان‌های اسلامی نگریست.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی موظف هستند که از طریق تحریم اقتصادی و دیگر اهرم‌های فشار عربستان را مجاب کنند تا راهش را از جهان اسلام جدا نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار