کشور در مقوله اقتصاد با مشکلات فراوانی مواجه است

معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کشور در مقوله اقتصاد با مشکلات فراوانی مواجه است و تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مهدی رفیعی دهکردی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: مبنای حرکت آموزش و پرورش خوزستان سند تحول بنیادین است و ناکارآمدی سیستم اداری کشور محصول ضعف در سیستم آموزش و پرورش است و باید با اجرای طرح تحول بنیادین این ضعف را برطرف کنیم.

وی گفت: نخستین رسالت آموزش و پرورش تربیت عبادی اعتقادی و اخلاقی است و انسان‌هایی که توسط آموزش و پرورش تربیت می‌یابند باید معرفت کامل نسبت به دین پیدا کرده و سیره قرآن و اهل بیت را بشناسند.

رفیعی دهکردی با بیان اینکه اگر جامعه اخلاقی داشته باشیم مشکلات حل خواهد شد، افزود: تربیت سیاسی و اجتماعی بُعد دوم اولویت آموزش و پرورش بوده و این مسأله یک نیاز انکار ناپذیر برای کشور است و محور سوم، محور اقتصادی و حرفه‌ای است. کشور در مقوله اقتصاد با مشکلات فراوانی مواجه است و تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است که بدون تردید آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق آن ایفا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید داشت: باید با استفاده از متدهای نوین و پرهیز از روش‌های منسوخ و نخ‌نما در راستای تربیت موفق و علمی عمل کرد و در بحث سخت‌افزار ضرر فراوانی به آموزش و پرورش وارد کرده و این مسأله ما را از توجه به مغزافزار دور کرده است.

انتهای پیام/م

ناکارآمدی سیستم اداری کشور محصول ضعف آموزش و پرورش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.