زلزله‌زدگان ارسباران از دریافت هرگونه تسهیلات بانکی محروم شده‌اند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: زلزله‌زدگان ارسباران از دریافت هرگونه تسهیلات بانکی محروم شده‌اند؛ آقای رئیس‌جمهور زلزله‌زدگان ارسباران را دریابید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛و به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده اهر و هریس، بیت‌الله عبدالهی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: مردم زلزله‌زده سال 91 ارسباران خواهان اجرای بنده "د" تبصره 13قانون بودجه 96 و تأمین بار مالی آن از محل بند "م" ماده 28 قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هستند؛ زلزله‌زدگان ارسباران به علت عدم اجرای قانون با قطع یارانه خود با یارانه ناچیزی مواجه و دریافت هرگونه تسهیلات بانکی محروم شده‌اند؛ آقای رئیس‌جمهور، سازمان برنامه بودجه، بانک مرکزی، زلزله‌زدگان ارسباران را دریابید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، افزود: آقای رئیس‌جمهور از حضرت‌عالی برای یک‌بار هم که شده می‌خواهیم هرگونه ارتقاء، انتصاب و پرداختی به مدیران و روسای کارکنان دولت را به تولید و اشتغال و صادرات گره بزنید و به استان‌ها در زمینه ارائه تسهیلات بانکی اشتغال و تولید اختیارات بیشتری بدهید و از هرگونه تمرکزگرایی در این زمینه که سم مهلک است خودداری فرمایید.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور می‌توان در عرض دو ماه تمامی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که مانع اشتغال و سرمایه‌گذاری تولید است را جمع‌آوری نموده و اصلاح کرد؛ سرمایه‌گذاری تنها تزریق وام و پول به جامعه نیست، پرداخت تسهیلات یک‌راه است؛ بیکاری به بحران رسیده و 80 درصد مراجعین به نمایندگان بیکاران تحصیل‌کرده و فقرا می‌باشند که کار و اشتغال ندارند.

غول سیستم اداری تمام اعتبارات را می‌بلعد

عبداللهی افزود: آقای رئیس‌جمهور دهه فجر فرا می‌رسد؛کدام پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های اهر و هریس بهره‌برداری می‌شود؛ سیستم اداری کشور غولی است که تمام اعتبار و درآمد کشور را می‌بلعد و آن‌وقت دولت حتی برای کوچک‌ترین کارهای عمرانی مثل تعمیرات مدارس و تأمین آب و برق و گاز مدارس مشکل داشته و حتی برای نگه‌داری پروژه‌های عمرانی اعتبار ندارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:فرهنگیان بازنشسته خواهان عدالت در پرداختی‌ها هستند و عملی ساختن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از آرزوهای آنان می‌باشد.

وی افزود: راه‌آهن تبریز هریس درخواست به‌حق مردم هریس و ارسباران می‌باشد؛ معادن غنی مس و طلا برای استخراج و توسعه صنایع معدنی نیاز جدی به این راه دارد.

عبداللهی با انتقاد از اینکه راه تبریز- هریس -اهر 22 سال است در حال اجرا است، افزود: وزارت راه و شهرسازی توانایی تکمیل این راه‌آهن را دارد اما چرا تکمیل راه را جدی نمی‌گیرد. چرا مردم منطقه هر روز شاهد قتل فرزندان خود در این راه هستند، درخواست دارم از این راه بازدید کنند و از نزدیک ناله‌های مردمی که این راه آن‌ها را عزادار کرده است را بشنوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس،گفت: نمایندگان محترم وقت آن رسیده است که به‌جای مردم به مفسدین و غارتگران بیت‌المال فشار آورد، سیستم اجرایی کشور را کوچک کنیم تا هزینه‌ها کاهش یابد، جلوی دزدی‌ها در سیستم‌های مختلف اداری کشور را بگیریم تا هزاران میلیارد دزدی نشود.

لزوم جلوگیری از سفرها و سمینارهای هزینه‌بر

وی بابیان اینکه باید از سفرهای خارجی بی‌مورد کاسته شود، گفت: سمینارهایی که هزینه‌بر است تشکیل نشود؛ چرا وقتی‌که کم می‌آوریم یارانه مردم را قطع می‌کنیم؛ چرا فقط بلدیم قیمت بنزین را افزایش دهیم.

بیت‌الله عبداللهی با اشاره به حوزه انتخابیه، افزود: از وزارت کشور انتظار داریم نسبت به ایجاد بخش جدید در شهرستان اهر و تبدیل روستای آرباطان به شهر بر اساس پیشنهاد استانداری اقدام نماید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت نیرو گفت: اگر در ایجاد سدهای ایثار و کج رود اهر و سد آزرا هریس کوتاهی کنید به مردم این شهر خیانت کرده و آن‌ها را در آینده با بحران آب شرب و کشاورزی مواجه خواهید کرد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: زلزله ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.