هرمزگان پایلوت اجرای طرح اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از انتخاب استان هرمزگان به عنوان پایلوت اجرای طرح اقدام مشترک بازآفرینی محلات خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛هوشنگ عشایری بعد از ظهر امروز در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان اظهار داشت: هزار و ۳۴۴ محله در ۵۴۳ شهر کشور مورد مطالعات طرح بازآفرینی شهری قرار گرفتند و هشت شهر در هرمزگان نیز جزء جامعه هدف ما بوده‌اند.

وی توسعه خدمات عمومی و زیربنایی، نوسازی و بهسازی مسکن و ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی را از اهداف طرح بازآفرینی شهری برشمرد و افزود: برای اجرای گام به گام این طرح به برنامه اقدام مشترک برای استان‌ها رسیدیم.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: با توجه به وسعت و جمعیت ساکن در محلات هدف هرمزگان، این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح اقدام مشترک بازآفرینی محلات انتخاب شد و اقداماتی که در این استان اجرایی خواهد شد، به عنوان الگو در کشور مد نظر قرار می‌گیرد.

عشایری بیان داشت: این اقدام موجب تسریع در بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده در هرمزگان می‌شود.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه بهسازی بافت‌های فرسوده از سیاست‌های مهم دولت دوازدهم است، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی در این راستا با مطالعه روی هزار ۳۴۴ محله در سطح کشور، گام خوبی را جهت نوسازی بافت‌های فرسوده برداشته است.

وی ادامه داد: ۴۳ درصد شهر بندرعباس شامل بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین است که با توجه به این آمار، سرعت عمل جهت بهبود وضعیت این مناطق در بندرعباس بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه ستاد بازآفرینی شهری در هرمزگان باید به طور جدی فعال شده و جلسات آن هفتگی برگزار شود، افزود: در اولین گام باید یک محله در شهر بندرعباس به عنوان نمونه جهت اجرای طرح بازآفرینی شهری انتخاب و به نمونه‌ای برای دیگر محلات و مناطق کشور تبدیل شود.

همتی تصریح کرد: اجرای این طرح بسیاری از دغدغه‌های مردم در بافت‌های فرسوده را رفع می‌کند و باید همه برای اجرای این سیاست مهم دولت تلاش خود را انجام دهند.

وی بیان داشت: مردم مشکلات بسیاری برای زندگی در مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده دارند و باید به سرعت کیفیت زندگی در این مناطق را افزایش دهیم و تلاش کنیم در طول چهار سال دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از مشکلات بافت‌های فرسوده کاهش یابد.

انتهای پیام/پ

بازآفرینی محلات در هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.