بیش از ۲۶۷ کلاس درس در شهرستان گرگان احداث شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به اختصاص بیش از ۳۰میلیارد تومان در حوزه عمرانی آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۲۶۷ کلاس درس در شهرستان گرگان ساخته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛نصرالله کشیری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به ارتقاء رشد آموزش و پرورش گرگان در حوزه آموزشی اشاره کرد، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ میانگین معدل نهایی دانش آموزان شهرستان گرگان ۱۱.۶ بوده و رتبه ۳۱۳ شهر را در کشور داشتیم و امسال میانیگن معدل نهایی دانش آموزان گرگان ۱۳.۷ رسیده و توانستیم از میانگین نمره نهایی کشور یک نمره بالاتر شود.

وی تصریح کرد: بین آزمون نهایی و کنکور یک رابطه مستقیم وجود دارد و در شهرستان گرگان هم آزمون نهایی رشد قابل توجه داشت و هم دانش‌آموزان ما در کنکور موفق بودند و برای این مهم در ۲ سال متوالی طرح کمربند سبز که کلاس‌های تربیتی است برگزار شد که براساس آن ۱.۸ در معدل نهایی شهرستان گرگان در این طرح شرکت کردند.

مدیر آموزش و پرورش گرگان ادامه داد: در حوزه اخترشناسی رتبه سوم جهانی را برای نخستین بار آموزش و پرورش گرگان به دست آوردیم. بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان شهرستان گرگان در رشته پزشکی قبول شدند که در سال گذشته این تعداد ۷۵ نفر بود.

وی یادآور شد: ۱۱ مقام برتر فرهنگی و هنری کشور، کسب رتبه برتر جابر بن‌حیان و کسب ۲ رتبه برتر در مسابقات ورزشی کشور را در آموزش و پرورش گرگان در کارنامه خود دارد. از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۲۶۷ کلاس درس ساخته شده است.

کشیری از افزایش ۵ هزار دانش‌آموز از سال ۱۳۹۲ تا کنون در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: احداث مرکز آموزشی و رفاهی برای دانش‌آموزان را در شهرستان گرگان دنبال کردیم که تا کنون ۵۰ درصد این مجموعه ساخته شده است.

وی به عدم پوشش مخابرات در برخی از کلاس درس شهرستان گرگان اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۸ درصد کلاس‌های درس ما در آموزش و پرورش دو نوبته بود که این میزان به ۴۲ درصد رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه سهم ما از فضای ورزشی کمتر از ۹ سانتی متر بود، افزود: میانگین استان در فضای ورزشی ۱۲ سانتی متر است و در شهرستان گرگان نزدیک به ۱۱ سانتی متر رسیده است. بیش از ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی، شهرستانی، استانی و خیرین در حوزه عمرانی آموزش و پرورش گرگان از سال ۱۳۹۲ تاکنون هزینه شده است.

وی گفت: ۱۶۷ مدرسه غیردولتی در شهرستان گرگان داریم که از این تعداد برخی از مدارس به مدارس مانند شاهد براساس کیفیت آموزش و تربیتی‌محور نزدیک است. دوره‌های توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه خودمراقبتی در سطح مدارس شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

کشیری افزود: ۳۸ درصد مدارس ما در سال ۱۳۹۲ تخریبی بودند و در شهر گرگان مانند مدرسه سجادیه و ملاصدرا وجود داشتند و این مدارس را ما به کمتر از ۱۴ درصد رساندیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس ما خیری و مشارکتی بوده، گفت: مدرسه سجادیه گرگان با همت خیرین مدرسه ساز تا مهر سال آینده افتتاح می‌شود. از نظر سخت‌افزاری فقیرترین شهرستان استان در آموزش و پرورش هستیم و تراکم دانش‌آموز ما ۳۱.۶ درصد بوده که امسال به ۲۷.۳ رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.