مدرک تحصیلی عضو جدید کمیسیون انتخابات فاقد اعتبار است

مدرک تحصیلی «سید حفیظ‌ الله هاشمی»، عضو جدید کمیسیون‌ انتخابات افغانستان فاقد اعتبار است.

مدرک تحصیلی عضو جدید کمیسیون انتخابات فاقد اعتبار استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مدرک تحصیلی «سید حفیظ‌ الله هاشمی»، عضو جدید کمیسیون‌ انتخابات افغانستان فاقد اعتبار است.

هاشمی پیش از این رئیس دبیرخانه مجلس سنا بود و در سایت این مجلس آمده که وی مدرک لیسانسش را از دانشگاه بین‌المللی "D۱ واشنگتن" اخذ کرده است، اما دانشگاهی به این نام وجود ندارد.

پیش از این، روزنامه اطلاعات روز به نقل از یک مقام رسمی نوشته بود که مدرک تحصیلی آقای هاشمی از دانشگاه بین‌المللی واشنگتن است. بر اساس این گزارش، این دانشگاه مدرک‌های تحصیلی را به گونه آنلاین می‌‎فروشد و در آمریکا فاقد اعتبار علمی است.

یوسف رشید، رئیس اجرائی بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه افغانستان در واکنش به این موضوع گفت: «با این وضع، آقای هاشمی نمی‌تواند اعتماد مردم را با خود داشته باشد و این موضوع به کارش صدمه می‌رساند.»

فکوری بهشتی، عضو مجلس افغانستان نیز اظهار داشت: «اگر سند تحصیلی وی جعلی باشد، این موضوع جرم محسوب می‌شود و باید تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار بگیرد.»

همچنین یک عضو کمیته گزینش که نخواست نامش گرفته شود به تلویزیون ۱ گفته است که در صورت ثابت شدن جعل مدرک تحصیلی، بی درنگ باید عضویت سید حفیظ الله هاشمی از کمیسیون مستقل انتخابات سلب شود.

با این حال، عارفه پیکار، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان گفته است: «سند تحصیلی آقای هاشمی در سال ۱۳۸۷ تاییدی وزارت تحصیلات عالی را دریافت کرده است و نمی‌تواند سندهای دوره گذشته را بررسی مجدد کرد.»

قابل یادآوری است که سید حفیظ الله هاشمی از میان سه گزینه معرفی شده، چند روز پیش توسط ریاست جمهوری افغانستان انتخاب شد و قرار است به زودی کارش را به حیث عضو کمیسیون مستقل انتخابات این کشور آغاز کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار