آمادگی کره شمالی برای برپایی رژه نظامی در آستانه افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی

گزارش‌ها حاکی است کره شمالی قصد دارد یک روز پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، یک رژه نظامی گسترده برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش‌ها حاکی است کره شمالی قصد دارد در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی، با برگزاری یک رژه، قدرت نظامی خود را به رخ بکشد. این گزارش در حالی منتشر شده است که دو کره در حال تنش‌زدایی در روابط خود هستند.

پیونگ یانگ که در ماه‌های اخیر با آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود خبرساز شده است، پذیرفت ورزشکاران خود را به مسابقات المپیک زمستانی بفرستد و با کره جنوبی زیر یک پرچم در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها حاضر شود.

با این حال، کره شمالی تاکید کرده است مراسم یادبود هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش خود را برگزار کند. خبرگزاری یونهاپ گزارش داده است کره شمالی قصد دارد روز 8 فوریه، یک روز پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی، یک رژه نظامی برگزار کند.

یونهاپ به نقل از یک منبع ناشناس در دولت کره جنوبی گزارش داد نزدیک به 12 هزار نیروی نظامی همراه با توپخانه و دیگر تسلیحات در این رژه نظامی عظیم که در یک فرودگاه در نزدیکی پیونگ یانگ انجام خواهد شد، حضور خواهند داشت.

یونهاپ به نقل از این منبع گزارش داد: «ما معتقدیم کره شمالی در مراسم سالگرد تشکیل نیروهای نظامی‌اش در روز 8 فوریه رژه‌ای نظامی ترتیب خواهد داد.»

یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت این نهاد نمی‌تواند درباره «مسائل اطلاعاتی نظامی» اظهارنظر کند.

با این‌که کره شمالی برگزاری رژه‌های نظامی را در مراسم مختلف انجام می‌دهد، این کشور هر سال، تاریخ دیگری را برای انجام این اقدام برمی‌گزیند.

در سال 2017، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در روز 15 آوریل و به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد بنیان‌گذار کره شمالی، رژه نظامی عظیمی برپا کرد و در آن تسلیحات مختلفی از جمله موشک بالستیک قاره پیمای جدید این کشور را به نمایش گذاشت.

کیم جونگ اون که در سال گذشته چند آزمایش موشکی و یک آزمایش هسته‌ای انجام داد، درباره برنامه‌هایی به منظور برگزاری یک مراسم باشکوه به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور سخن گفته است. وی همچنین از ارتش این کشور درخواست کرد «مانورهایی مانند جنگ‌های حقیقی» برگزار کند.

وی همچنین در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال 2018 میلادی پیشنهاد شرکت در المپیک زمستانی که کره جنوبی آن را «المپیک صلح» خوانده است، بیان کرد. این مسابقات در فاصله 80 کیلومتری از مرز محافظت‌شده میان دو کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

رژه نظامی کره شمالی در آستانه المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ

 

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار