گوشت خوک؛ سلاحی سیاسی به منظور هدف قرار دادن مسلمانان فرانسه

شهردار یکی از مناطق شهر بوکر در جنوب فرانسه تأکید کرده است غذاخوری‌های مدارس این منطقه باید غذا‌هایی به دانش‌آموزان بدهند که حاوی گوشت خوک باشد.

گوشت خوک؛ سلاحی سیاسی به منظور هدف قرار دادن مسلمانان فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، تأکید شهردار یکی از مناطق شهر بوکر در جنوب فرانسه بر لزوم وجود گوشت خوک در غذای مدارس، باعث خشم خانواده های دانش آموزان مسلمان شده است.

جولیان سانشز شهردار فرانسوی این شهر تأکید کرده است غذاخوری‌های مدارس این منطقه باید غذاهایی به دانش آموزان بدهند که حاوی گوشت خوک باشد. خانواده های مسلمان 150 دانش آموز از مجموع 600 دانش آموز این منطقه گفته اند به شدت از این تصمیم خشمگین شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند نزدیک دفتر کار شهردار تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند. این شهردار فرانسوی از اعضای حزب ماری لوپن، راستگرای افراطی فرانسه است. شماری از مردم فرانسه نیز همراه خانواده های مسلمان، به این تصمیم اعتراض کرده اند.

جولیان سانشز مدعی است که باید بین جمهوری فرانسه و مذهب جدا کرد و مدارس فرانسه به گفته وی، باید براساس نظام جمهوری لائیک اداره شوند.

در همین حال مارلن شیاپا، وزیر زن امور مساوات فرانسه این شهردار فرانسوی را به ایجاد نزاع بر سر گوشت خوک به عنوان سلاح سیاسی به منظور هدف قرار دادن مسلمانان متهم کرده است.

این نخستین بار نیست که جولیان سانشز باعث خشم مسلمانان بوکر شده است. او دو سال پیش نیز به اتهام تبعیض بین مسلمانان و دیگر پیروان ادیان خشم مسلمانان را برانگیخته بود.

 

انتهای پیام/

 

اجباری شدن خوردن گوشت خوک در مدارس جنوب فرانسه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار