در نه ماهه سال جاری؛

استحصال بیش از ۴۴ هزار تن گوشت در آذربایجان غربی

بیش از ۴ هزار تن گوشت قرمز و ۴۱ هزار تن گوشت سفید در ۹ ماهه سال ۹۶ با نظارت‌های بازرسین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان آذربایجان غربی استحصال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی  از نظارت های مستمر بازرسین بهداشتی بر  استحصال 4 میلیون 252 هزار کیلو گرم گوشت قرمز و 41 میلیون 660 هزار کیلو گرم  گوشت سفید  درکشتارگاههای دام و طیور استان خبر داد.

وی به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد.

 دکتر داهیم با اشاره به کشتار 99هزار و 704 راس دام سبک و سنگین با نظارت  بازرسین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه های دام استان  گفت: 4 میلیون  252 هزار کیلو گرم گوشت قرمز  در 9 ماه سال 96  در کشتارگاه‌های دام استان استحصال شده است  که مقدار 18 هزارو 783 کیلو گرم گوشت قرمز به دلیل وجود برخی بیماری‌های انگلی و لاغری دام ضبط و معدوم سازی شده است .

وی همچنین گفت :طی 9 ماهه سال 96   تعداد  20 میلیون و 830 هزار  و 438 قطعه طیور  در کشتارگا های طیور استان با نظارت های بازرسیبن بهداشتی کشتار شده است که منجر به استحصال مقدار  41 میلیون 660 هزار کیلو گرم  گوشت سفید  شده  است که تعداد 222هزار و 237قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است .

دکتر داهیم گفت : تمامی فراورده های دامی  استحصال شده در کشتارگاههای سطح استان  پس از کنترل های لازم  توسط بازرسین بهداشتی  مجاز به عرضه در بازار مصرف میباشند.

دکتر داهیم ادامه داد : در راستای اقدامات کنترلی ونظارت بر بهداشت فرآورده های خادم دامی وحفظ سلامت شهروندان، اكيپ هاي كنترل بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان  تعداد 65  هزار و 310نوبت  بازدید بهداشتی از مراکز مختلف  تولید،  توریع ، نگهداری، و عرضه فرآورده خامی دامی  از قبیل کشتارگاه های دام و طیور، فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها و کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های موادخام دامی  توسط اکیپ های بررسی بهداشتی دامپزشکی صورت گرفته است که در نتیجه این نظارت ها  و بارزسیها مقدار  84 هزارو 609 کیلو کرم انواع  فرآورده های خام دامی  غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی  از مراکز عرضه و توزیع طی 9 ماهه سال 96  ضبط و معدوم  سازی و از چرخه مصرف خارج گردیده است.

وی از کلیه شهروندان محترم تقاضا مند شد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را با شماره‌تلفن‌ 1512 سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

انجام  65  هزار و 310نوبت  بازدید بهداشتی از مراکز مختلف  تولید،  توریع ، نگهداری، و عرضه فرآورده خامی دامی در آذربایجان غربی

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.