فعالیت مراکز یادگیری سوادآموزی در خراسان شمالی

معاون سوادآموزی استان خراسان شمالی گفت : در حال حاضر پنج مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مهدی مودی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت : این مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستان های بجنورد ، فاروج ، شیروان ، اسفراین و راز و جرگلان فعال هستند.

مودی افزود : در این مراکز علاوه بر سوادآموزی مهارت‌های مختلف ازجمله مهارت‌های زندگی ، مهارت شغلی و . . . بر اساس شرایط و نیاز منطقه به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط استان بر اساس نیازسنجی تصمیم‌گیری برای ایجاد این مراکز گرفته می‌شود، گفت: هر شهرستانی که ۷۵ سوادآموز در یک مکان داشته باشد امکان ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در آنجا مهیا خواهد شد.

وی تصریح کرد : توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی در هر یک از مراکز بسته به نیاز و شرایط در هر مرکز متفاوت است و بزودی مرکز یادگیری محلی در ر روستای بیدک راه‌اندازی می شود .

مودی با اشاره به اهمیت ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان گفت : تجربه نشان داده که آموزش ترکیبی خواندن ، نوشتن و مهارت‌های کاربردی به دلیل برقراری پیوند بین زندگی و سواد افراد در برای ایجاد انگیزه ، توانمندسازی و افزایش قابلیت‌ها در زندگی فردی و اجتماعی سوادآموزان نقش به سزایی دارد.

انتهای پیام/آ

فعالیت 5 مرکز یادگیری سوادآموزی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.