خبرگزاری فرانسه در گزارشی بررسی کرد؛

شکست سیاست‌های ترامپ در قبال روسیه

رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار تقویت روابط با همتای روس خود شده بود، با گذشت یکسال از ریاست جمهوری وی روابط میان واشنگتن-مسکو در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

شکست سیاست‌های ترامپ در قبال روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود خواستار تقویت روابط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شد، اما با گذشت یک سال از ریاست جمهوری وی روابط میان واشنگتن و مسکو در پایین ترین سطح در حد جنگ سرد قرار دارد.

در شرایطی که بازرسان آمریکایی به تحقیق در خصوص دخالت روسیه در پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 ادامه می دهند، مسکو از رئیس جمهور آمریکا به عنوان فردی درگیر در مبارزات سیاسی داخلی که قادر به تقویت روابط نیست صحبت می کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی در آمریکا به ریاست جمهوری رسیده است ما همیشه به گسترش روابط دو جانبه علاقمندیم».

زاخاروا با اشاره به احساسات ضد روسی در آمریکا اعلام کرد افرادی که در مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون بر ضد روسیه بازی کردند در این رابطه مقصر هستند.

وی تاکید کرد حمایت از ترامپ هرگز موضع رسمی روسیه نبوده است هرچند وی دوست مسکو به شمار می رفت و پوتین ویژگی های شخصیتی وی را تحسین کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «او رئیس جمهور آمریکاست و توسط مردم این کشور انتخاب شده است. این موضوع ارتباطی به روسیه ندارد».

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه بار دیگر تقریبا در همه زمینه ها از آمریکا انتقاد کرد.

 

انتهای پیام/

 

سردی روابط روسیه و آمریکا در یکسال ریاست‌جمهوری ترامپ

 

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار