تعطیلی 9 واحد آلاینده هوا در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 9 واحد آلاینده هوا که به صورت مکرر باعث آلودگی هوا بوده در سطح استان تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در راستای تثبیت هوای پاک در استان اردبیل اقدامات قابل توجهی در برخورد با واحدهای آلاینده انجام داده به طوری که 9 واحد آلاینده هوا که به صورت مکرر باعث آلودگی هوا بوده در سطح استان تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: واحدهای آلاینده هوا در استان اردبیل حدود 4 مورد است که 3 واحد آسفالت و یک واحد سیمان است و 6 واحد نیز در حوزه پساب وجود دارد که بازرسی ها و پایش واحدها به صورت مداوم انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: از جمله عوامل آلاینده هوا می‌توان به آتش زدن ضایعات کشاورزی توسط کشاورزان استان اشاره کرد که در این رابطه آموزشهای کشاورزان و دهیاران انجام شده و 81 مورد پرونده نیز برای افراد خاطی تشکیل شده است.

خداپرست افزود: از جمله مواردی که برای کاهش آلودگی هوا حائز اهمیت بوده می‌توان به افزایش سرانه فضای سبز اشاره کرد که متاسفانه سرانه فضای سبز در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری پایین است و باید اقدامات لازم برای بهبود این موضوع انجام شود.

وی همچنین گفت: میانگین کشوری سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۵ متر مربع بوده و در استان اردبیل ۷.۴ متر مربع است.

خداپرست اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت روز هوای پاک در استان اردبیل پیش‌بینی شده است که می‌توان به برگزاری سمینار آموزشی با موضوع هوای پاک در دبیرستانهای اردبیل و نیز برگزاری مسابقه عکس سلفی با موضوع هوای پاک اشاره کرد.

وی گفت: طبق هماهنگی با مراکز معاینه فنی شهرستان اردبیل٬ استفاده از مراکز معاینه فنی در روز یکشنبه با 30 درصد تخفیف خواهد بود و بازدید از موزه طبیعت اردبیل نیز٬ از 30 دی ماه لغایت 5 بهمن ماه رایگان است.

انتهای پیام/ح

سرانه فضای سبز در اردبیل کمتر از میانگین کشوری است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.