نظرسنجی: کاهش اعتماد جهانی به آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد اعتماد جهانی به آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با ۱۸ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، نتایج نظرسنجی گالوپ که به تازگی منتشر شده است نشان داد که اعتماد جهانی به آمریکا با ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» کاهش یافته است.

این نظرسنجی که روی ۱۳۴ کشور مختلف انجام شد نظر شرکت کنندگان را درباره سطح اعتماد به کشور‌هایی مثل آمریکا، آلمان، چین و روسیه خواستار شد و نشان داد سطح اعتماد جهانی به آمریکا که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ۴۸ درصد بود، هم اکنون با گذشت یک سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ به ۳۰ درصد کاهش یافته است. در واقع سطح اعتماد جهانی به آمریکا از چین کمتر است. این پایین‌ترین رقم برای آمریکا در یک دهه گذشته که این نظرسنجی آغاز شده است، محسوب می‌شود.

بر اساس نظرسنجی گالوپ، سطح رضایت مردم ۶۵ کشور مختلف از آمریکا با ۱۰ درصد و یا بیشتر کاهش همراه بوده است. در کل، چهره آمریکا در بیشتر بخش‌های جهان در مقایسه با سال‌های قبل تضعیف شده است.

همچنین سطح نارضایتی از رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده است و به ۴۳ درصد رسیده است. در واقع سطح نارضایتی مردم از آمریکا از آن سه کشور دیگر بالاتر است.

این نظرسنجی روی ۱۰۰۰ فرد بالغ در ۱۳۴ کشور مختلف انجام شد و نشان داد فقط سطح اعتماد جهان به آمریکا کاهش چشمگیری داشته و دیگر کشور‌ها با چنین تغییر دیدگاهی از سوی مردم مواجه نشده اند. بر اساس این نظرسنجی، بیشترین سطح کاهش اعتماد به آمریکا در کشور‌هایی مثل استرالیا، آمریکای لاتین و انگلیس دیده شده است.

این نظرسنجی تنها چند روز پس از نظرسنجی گالوپ درباره محبوبیت دونالد ترامپ در یک سال نخست ریاست جمهوری اش منتشر شد. بر اساس آن نظرسنجی، میانگین محبوبیت دونالد ترامپ در یک سال ورود او به کاخ سفید ۳۹ درصد بوده است. این پایین‌ترین میانگین محبوبیت یک ساله برای یک رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود. پس از ترامپ، پایین‌ترین رقم محبوبیت یک ساله متعلق به بیل کلینتون است که محبوبیتش در سال نخست ۴۹ درصد بود.

انتهای پیام/

نظرسنجی گالوپ درباره سطح اعتماد جهانی به آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار