تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم خاویار در فارس

استاندار فارس گفت: میزان تولید کنونی خاویار در استان سالانه ۲۰۰ کیلوگرم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس دربازدید از استخر‌های پرورش ماهی خاویار شهرستان سپیدان با بیان اینکه میزان تولید کنونی خاویار در استان سالانه ۲۰۰ کیلوگرم است، گفت: این میزان تولید تا سال آینده به ۳۰۰ کیلوگرم خواهد رسید.

وی افزود: برای گسترش شیلات در فارس باید از تمام ظرفیت‌های استان و ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم.

تبادار با اشاره به این که ایجاد استخر‌های پرورش ماهی و آبزیان، زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به شمار می‌رود، ادامه داد: خوشبختانه دانش فنی بالا و پشتوانه مالی قابل توجهی در بخش خصوصی فراهم شده است که می‌توان با اتکا به آن توسعه شیلات استان فارس را رقم زد.

استاندار فارس توسعه ارتباط و تعامل تولید کنندگان شیلات با متخصصان داخلی و خارجی را خواستار شد و گفت: با هدف ایجاد بازار مصرف مناسب برای آبزیان استان فارس باید برنامه ریزی کارشناسانه‌ای صورت گیرد و ضرورت دارد متولیان شیلات با کمک متخصصین بازاریابی و بهره گیری از سایر زمینه‌های بازاریابی، بازار مصرف مناسب و گسترده‌تر برای پرورش دهندگان آبزیان را فراهم کنند.

تبادار با تاکید بر این که تمام ظرفیت‌های استان برای ایجاد اشتغال، مورد توجه مدیریت ارشد استان قرار دارد، گفت: اختصاص تسهیلات مناسب به تولید کنندگان شیلات و تلاش برای ایجاد بازارچه‌های عرضه آبزیان مورد حمایت مدیران استان فارس قرار دارد.

استاندار فارس همچنین گفت: سالانه ۶۰ تن گوشت در این استان تولید می‌شود که این میزان در سال آینده به ۱۷۵ تن افزایش خواهد یافت.

شهرستان سپیدان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

تولید خاویار در شهرستان سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار