سردار جلالی در اجلاسیه فضای مجازی؛

تلگرام دنبال براندازی نظام بود/ایجاد شبکه ملی اطلاعات نباید دستخوش بازی های سیاسی شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی ها به دنبال اشغالگری سایبری بوده و می خواهند با ایجاد تغییرات گسترده اجتماعی و فروپاشی جوامع توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیگر ملت ها را تحت سیطره خود قرار دهند.

تلگرام دنبال براندازی نظام بود/ایجاد شبکه ملی اطلاعات نباید دستخوش بازی های سیاسی شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور شب گذشته در اجلاسیه عمومی اساتید دروس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه با محوریت «فضای مجازی؛ فرصت ها - تهدیدها» در دارالشفاء قم با بیان این که منشاء تهدیدها علیه کشورمان آمریکاست که با تغییر رئیس جمهورهای این کشور، این رویکرد خصمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی فقط یک پیام رسان نبوده و با ارائه خدمات گسترده، جزیی ترین مسائل زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

"جاسوسی دشمن از طریق فضای مجازی"

وی با اشاره به این که با نصب نرم افزارها روی گوشی های هوشمند بیش از 16 اطلاعات شخصی ما با رضایت کامل و کاملا خارج از اراده ما در اختیار بیگانگان قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان از هر مسیری برای جاسوسی و جذب اطلاعات استفاده می کنند و بسیاری از تجهیزات الکترونیکی هوشمند، قابل کنترل بوده و اطلاعات را به خارج از کشور ارسال می کند.

"تسلط سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی دشمن بوسیله فضای مجازی"

جلالی، حجم اطلاعات به دست آمده از مردم توسط فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بسیار وسیع و حجیم دانست و گفت: اگر این حجم وسیع از اطلاعات در اختیار دشمن باشد، به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر ما مسلط می شوند و می توانند در برهه های حساس کشور از جمله انتخابات به شدت تاثیرگذار بوده و در موضوع های گوناگون در جامعه موج آفرینی کنند.

"فضای مجازی در کنترل دشمن"

وی با بیان این که فضای مجازی در کنترل و پایش دشمن است و آنها از این طریق شناختی عمیق نسبت به جامعه پیدا می کنند که شاید خودمان از آنها بی اطلاع باشیم، تصریح کرد: غربی ها در حوزه های اقتصادی نیز ورود پیدا کرده و با اتکا به همین اطلاعات حجیم، شبکه های کارآفرین در کشورمان طراحی می کنند که حوزه های مختلفی را تحت تسلط خود داشته باشند.

"طراحی پول اینترنتی گرام و بیت کوین"

جلالی با اشاره به طراحی پول اینترنتی از جمله گرام و بیت کوین توسط غربی ها، خاطرنشان کرد: اگر بیت کوین وارد کشورمان شده و مسئولان تمهیدهای لازم برای مقابله با آن را فراهم نکرده باشند، حدود 50 میلیارد دلار از کشورمان خارج شده و ضربه سنگینی به اقتصاد وارد می شود.

" عضویت بیش از 40 میلیون ایرانی در شبکه تلگرام"

وی عضویت بیش از 40 میلیون ایرانی در شبکه تلگرام را یک فاجعه دانست و گفت: مثلث شکل گرفته در آشوب های اخیر، یک ضلع آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود، یک ضلع دیگر فضای مجازی و ضلع سوم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی بودند و در این قضایا تلگرام بسیار نقش آفرین بوده و منافقان را برای ضربه زدن به نظام اسلامی سازماندهی می کرد.

"محوریت منافقین در آشوب های اخیر"

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقشه شوم دشمنان در آشوب های اخیر، محوریت این عملیات را منافقان دانست و گفت: دشمنان در ابتدا فقط به دنبال فراخوان مردم بودند و قرار بود پس از آن همه مخالفان را مسلح کرده و آنگاه به دنبال براندازی نظام باشند و در این میان تلگرام وظایف خود را برای فراخوان و تهییج مردم به نحو احسن انجام می داد.

"شبکه تلگرام و هدایت جامه جهت براندازی"

وی با بیان این که فیلتر کردن تلگرام همچون آب روی آتش بود و عناصر ضد انقلاب نیز به سرعت دستگیر شدند، اظهار داشت: شبکه تلگرام به دنبال بسیج کردن مردم علیه نظام اسلامی، آموزش آشوبگری و اغتشاش، راه انداختن عملیات روانی سیاه و مخرب علیه نظام، واگذاری تمام اطلاعات مردم به دشمنان و هدایت جامعه برای براندازی نظام بود.

"قرار گرفتن بیش از دو سوم حجم اینترنت در اختیار تلگرام"

جلالی با بیان این که با توجه به پابرجا بودن مشکلات معیشتی مردم و کنترل نکردن فضای مجازی، امکان تکرار آشوب های اخیر وجود دارد، گفت: امروز 97 درصد از ارتباطات فضای مجازی و بیش از دو سوم حجم ترافیک اینترنت کشور در اختیار تلگرام قرار گرفته است، در صورتی که شبکه پیام رسان سروش به خوبی قابل استفاده است و تمامی کاربران و این امکانات باید در اختیار اینگونه شبکه های مجازی بومی قرار گیرد.

" هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی"

تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد .

"بومی سازی شبکه های اجتماعی"

وی با بیان این که فقط 33 هزار شغل در تلگرام ایجاد شده است و بزرگنمایی این آمار مشکلی را از کشور برطرف نمی کند، گفت: باید شبکه های اجتماعی را بومی سازی کنیم و بدون تردید با وجود پیشرفت های عظیم در کشورمان، برای انجام این کار موانع علمی نداریم و اگر اراده کنیم انجام خواهد شد، اما متاسفانه حمایت لازم صورت نمی گیرد.

"راه اندازی شبکه ملی اطلاعات"

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز به مدیریت فضای مجازی در کشورمان توجه نکنیم، ایران اسلامی اشغال می شود و استقلال و حاکمیت کشور را از دست می دهیم، از این رو بر اساس قاعده نفی سبیل بر ما واجب است که در این جهت گام های مثبت و موثری برداشته و شبکه ملی اطلاعات را هرچه سریعتر راه اندازی کنیم و انحراف از این مسیر گناهی نابخشودنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
بحث بر سر وات ساپ و اینستگرام و تلگرام و این حرفها نیست . بحث بر سر این است که خب چه اشکال داره ماهم یک شبکه قوی پیام رسان ملی داشته باشیم که هم خودمان هم خارجی ها از آن استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۹ دی ۱۳۹۶
اگر الان همه از whatsapp استفاده میکردن مشکلی نبود؟
آخرین اخبار