مرکز امام علی (ع) بروجرد؛

آموزش بیش از ۲ هزار نفر در مرکز امام علی (ع) بروجرد

مسئول مرکزآموزش فنی وحرفه‎ای امام علی(ع)بروجردازفراگیری آموزش مهارتی ۲هزار و ۴۲۶ نفرطی ۹ماهه امسال دراین مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا دادگر مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال در مجموع ۴۲۸ هزار و ۴۸ نفر ساعت آموزش در بخش‎های مختلف در مرکز امام علی (ع) و مراکز تابعه ارائه شده است.

وی عنوان کرد: به این ترتیب عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) و مراکز سیار تابعه طی مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴ درصدی را نشان می‎دهد.

مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد تاکید کرد: ۱۷۲ هزار و ۴۸۵ نفر ساعت آموزش برابر با ۹۲۸ نفر دوره در مرکز ثابت امام علی (ع) و ۲۹ هزار و ۲۹۷ نفر ساعت برابر با ۲۸۳ نفر دوره آموزش در جوار دانشگاه بخشی از فعالیت‎های ۹ ماهه امسال را شامل می‎شود.

دادگر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توسعه فرهنگ مهارت‎آموزی در بین افراد جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از ضعف‎های موجود در حوزه فرهنگ کار به تعبیر اغلب افراد جامعه از کار برمی‎گردد

وی خاطر نشان کرد: مادامی که تفکر مدرک‎گرایی بر فضای کسب و کار جامعه حاکم بوده و قشر جوان و مولد میل و رغبتی به کارآفرینی و یا انجام کار‌های عملی نداشته باشند، نمی‎توان به تقویت بن مایه‎های اشتغال در جامعه امیدوار بود.

مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد با نادرست خواندن تفکر پشت میزنشینی و نقش بازدارنده آن در گرایش جوانان به اجرای فعالیت‎های عملی تاکید کرد: حاکمیت این فرهنگ و تعبیر نادرست از کار و شغل خود به مانعی بزرگ برای کسب مهارت‎های مورد نیاز جامعه تبدیل شده است.

دادگر ادامه داد: این‌ها همه در حالی است که اصلاح تفکر و فرهنگ کار و گرایش به سمت کسب مهارت‎های مختلف و کارآفرینی اهرمی بسیار موثر در رونق بخشیدن به فضای کار و اشتغال شده و عاملی بر پایان بیکاری بسیاری از افراد جویای کار خصوصأ فارغ‎التحصیلان دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: حرکت در مسیر مهارت‎آموزی موجب پرورش نسلی ماهر و کارآفرین در عرصه فضای کسب و کار شده و علاوه بر ایجاد تحول در آمار اشتغال، زمینه‎ساز تقویت تولید داخلی و اقتصادی نیز می‎شود.

این مسئول همچنین بر ضرورت فراگیری مهارت با هدف ارتقاء سطح کیفیت فردی و اجتماعی تاکید و اظهار کرد: در این راستا کارگاه‎های آموزشی بر اساس نیازسنجی‎های انجام شده در سطح شهرستان بروجرد برگزار می‎شود.

انتهای پیام/م

آموزش ۲ هزار نفر در مرکز امام علی (ع) بروجرد طی ۹ ماهه امسال

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار