شهرداری‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند

معاون وزیر کشور تاکید کرد:شهرداری‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمدعلی افشانی امروز در گردهمایی شهرداران استان اصفهان، ، تصریح کرد: جز شهرداری شیراز، هیچ کدام از این ظرفیت استفاده نکردند باید از ابزار قانون استفاده کنیم و این مستلزم این است که به قانون آشنا باشیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی با بیان این که امروز معلوم شده است بدون وجود شوراها، اداره شهرها غیر ممکن است، خاطر نشان کرد: این نهاد نوپا نقش بسیار خوبی در اداره امور مردم به دست خود مردم دارد و این موفقیت‌ها حاصل تلاش‌های بشری در دوره‌های مختلف است تا بشر بیاموزند، خرد جمعی بهتر از خرد فردی است و بنابراین لازم است به عنوان یک وظیفه ملی و دینی، باید این نهادها را تقویت کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان این که هنوز هستند کسانی که فکر می‌کنند این نهادهای اجتماعی غیر ضرور و بی‌فایده هستند، مطرح کرد: این افراد خرد فردی را مؤثرتر از خرد جمعی می‌دانند و اگر این تغییر و تحولات نبود امروز اداره بسیاری از شهرها با مشکل مواجه شده بود و آن چه باعث تقویت شوراها می‌شود، خود شوراها هستند به شرط این که منافع شورا را بر منافع شخصی، حزبی و منطقه‌ای ترجیح دهند.

افشانی ادامه داد: در این صورت دولت نیز به حمایت از شوراها خواهد پرداخت و شهردارانی که منتخب هستند و معاونت عمرانی و مجموعه استانداری باید بدانند که حمایت از این نهاد یک ضرورت است و زمانی می‌توانند موفق باشند که به جنبه‌های قانونی خود اشراف داشته باشند چرا که مشکل اساسی،   اشراف نداشتن به قوانین است.

وی با بیان این که باید به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری داشته باشیم، تاکید کرد: در کشور ما زمانی که بحران از وضعیت حاد خود هم عبور کرد همه نگران آن می‌شوند مانند مسأله آب اما مسأله پسماندها که بسیار خطرناک است و زیست محیط انسان و منابع آبی را آلوده می‌کند کسی به آن توجهی ندارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: سی سال پیش در خصوص جنگ بر سر آب هشدار دادند و امروز تحقق این پیش‌بینی را می‌بینیم، نسبت به سال گذشته در کل کشور 38 درصد کاهش بارندگی داشتیم و در چنین شرایط نباید یک لیتر از پس آب شهری هدر رود و شهرداری‌ها باید با تصفیه مجدد این آب را  به چرخه بازگردانند.

افشانی خاطرنشان کرد: باید شوراها را تقویت کنیم، اگر سازمان شهرداری‌ها تقویت نشود مشکلی حل نخواهد شد، با توسعه شهرها نه تنها مشکلات حل نخواهد شد بلکه فاجعه به بار می‌آید، پس با افزایش سطح شهرهای خود و زمین‌خواری در حاشیه و کنار شهرها مقابله و پیش‌گیری کنید چرا که این توسعه نیازمند همه خدمات از جمله آب برق و گاز است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت کشور ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.