سازمان حفاظت محیط زیست در هفته ای که گذشت؛

نوسازی 12 هزار اتوبوس فرسوده با سرمایه گذاری چین، ایتالیا و کره/فعالیت 40 مدرسه طبیعت در کشور

مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست از تاریخ بیست و سوم تا بیست و هشتم دی ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

نوسازی 12 هزار اتوبوس فرسوده با سرمایه گذاری چین، ایتالیا و کره/فعالیت 40 مدرسه طبیعت در کشوربه گزارش خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

سیمان، بلای جان درختان تهران

محمد باقر محمدی کارشناس شهرسازی ومحیط زیست گفت:سیمان و گرد آن یکی از مضرترین مواد برای محیط زیست و درختان است و کارخانه سیمان در بطن و حاشیه جنگل های کشور باعث خشک شدن و بازی با جان موجوداتی شده که برای درختان مفید هستند.

 

نوسازی 12 هزار اتوبوس فرسوده با سرمایه گذاری چین، ایتالیا و کره/ تردد حدود 9 هزار کامیون فرسوده در کشور

مسعود تجریشی معاون سازمان محیط زیست گفت:در کشور حدود ۱۲هزار اتوبوس فرسوده داریم که ۳کشور (چین ،ایتالیا و کره ) قرار است برای نوسازی اتوبوس ها تا دو هفته آینده برای این بخش سرمایه گذاری کنند.

.

قانون هوای پاک معلق نشده است

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اظهارات معاون دادستانی گفت:قانون هوای پاک معلق نشده است بلکه ممکن است منظور ایشان در خصوص اجرا نشدن قانون به طور کامل باشد چرا که نمی توان قانون به تصویب رسیده را معلق کرد.

 

مردم مردم کرده اما هنگام رانت‌های اقتصادی آن‌ها را فراموش می‌کنیم/ بعد از اجرای قانون هوای پاک به فریاد کارخانه‌ها توجه نمی‌کنیم

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه زیاد مردم مردم می‌کنیم و بسیار شعار می‌دهیم که به خواسته‌های مردم توجه می‌کنیم، اما وقتی رانت‌های اقتصادی پیش می‌آید مردم را فراموش می‌کنیم.

 

فعالیت 40 مدرسه طبیعت در کشور

محمد درویش کارشناس و فعال محیط زیست با اشاره به احداث 40 مدرسه طبیعت در کشور گفت:این مدرسه ها فضایی مناسب برای دانش آموزان است تا با طبیعت و راهکارهای حفظ آن انس بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۹ دی ۱۳۹۶
اتوبوس های فرسوده و آلاینده شهر اراک باید نوسازی بشن
آخرین اخبار