آمریکا محدودیت‌هایی را در زمینه صدور روادید برای شهروندان هائیتی اعمال کرد

وزارت امنیت داخلی آمریکا نام هائیتی را از فهرست کشور‌هایی که شهروندان آن‌ها می‌توانستند برای کار‌های نیازمند مهارت کم به آمریکا درخواست روادید بدهند، حذف کرد.

آمریکا محدودیت‌هایی را در زمینه صدور روادید برای شهروندان هائیتی اعمال کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آمریکایی «هیل»، وزارت امنیت داخلی آمریکا، نام هائیتی را از فهرست کشورهایی که شهروندان آنها می توانستند برای کارهای نیازمند مهارت کم به آمریکا درخواست روادید بدهند، حذف کرد. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد:«سطوح بالای کلاهبرداری و تقلب شهروندان هائیتی که از این برنامه استفاده می کردند و نیز اقامت بیشتر از مدت مجاز» موجب اتخاذ این تصمیم شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا سال گذشته در گزارش سال مالی 2016 اعلام کرد حدود چهل درصد شهروندان هائیتی بیشتر از مدت روادید خود اقامت کرده اند. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد تنها تعداد محدودی از مردم هائیتی از روادید نوع «اچ تو اِی» و «اچ تو بی» استفاده می کنند. شهروندان هائیتی پس از آنکه زمین لرزه سال 2010 این کشور را ویران کرد، به فهرست کشورهایی افزوده شدند که شهروندان آنها می توانستند درخواست صدور روادید کنند.

سارا ویلیامسون بنیانگذار شرکتی در ویرجینیا که در راس این برنامه قرار داشته است گفت: «مفید ترین روادیدی که برای مردم هائیتی وجود داشت، لغو شده است. با وجود اینکه افراد چندان زیادی نمی توانستند از این روادید استفاده کنند، وضع افرادی که از آن بهره مند می شدند، تغییر زیادی می کرد».

دموکرات ها هفته گذشته ترامپ را به نژاد پرستی متهم کردند. ترامپ در نشستی با قانونگذاران آمریکایی، هائیتی را «کثافت خانه» نامیده بود. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا پس از این اظهارات در مصاحبه‌ای که خبرگزاری انگلیسی رویترز روز چهارشنبه آن را منتشر کرد، از رابطه اش با هائیتی و مردم این کشور دفاع کرد.

 

انتهای پیام/

آمریکا صدور نوعی از روادید را برای شهروندان هائیتی لغو کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار