صندلی‌های خالی از تماشاگر در اولین روز جشنواره تئاتر فجر

نمایش «ماراساد» ایمان اسکندری در اولین اجرا، با وجود سابقه خوب کارگردان جوانش با سالنی پر جمعیت روبرو نشد.

استقبال بی رمق مخاطبان از اولین روز سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجربه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تالار حافظ در اولین روز از سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر میزبان اجرای گروه نمایش ایمان اسکندری با تئاتری به نام «ماراساد» بود.

نمایش «ماراساد» که ساعت 20 پنجشنبه شب در تالار حافظ آغاز شد، درامی وهم‌آمیز و سیاسی از ایمان اسکندری، به نویسندگی عرفان ناظر، با 17 بازیگر و حدود 130 دقیقه اجرا بود. دومین اجرای این گروه امروز جمعه 29 دی ماه صورت خواهد گرفت.

بنابر این گزارش، برخلاف فروش تعداد بسیار زیادی از بلیط‌های در نظر گرفته شده، تقریبا نصف ظرفیت صندلیهای سالن خالی مانده بود. سیاستی که از نظر مدیر روابط عمومی و برنامه ریز نمایش عجیب و غیر منطقی به فروش می‌رسید.

در همین رابطه «ایلیا شمس»، فعال تئاتر و مدیر روابط عمومی و برنامه ریز نمایش در خصوص خلوت بودن سالن نمایش در اولین روز جشنواره تئاتر فجر گفت: آیا واقعا برای تئاتری در این سطح پایین که اینقدر بی‌معنی جلوه داده شده و چنین المان‌های ناموفقی در سطح شهر برایش در نظر گرفته شده، رغبتی در تماشاگر برای حضور در سالن ایجاد خواهد کرد؟ روح جشنواره سالهاست که مرده است.

وی افزود: در جشنواره فیلم فجر می‌بینیم که با وجود اینکه برخی از فیلم‌ها ضعیف و دم دستی هستند، برگزاری این رویداد با المان‌هایی مثل کاخ جشنواره، فرش قرمز و ... آنچنان شکیل و با عظمت برگزار می‌شود که مخاطب دقیقا متوجه می‌شود با یک رویداد و اتفاق مهم در ارتباط است. اما در حوزه تئاتر می‌بینیم که افتتاحیه‌ای و اختتامیه‌ مناسبی وجود ندارد! ما علاقه داشتیم که در این نمایش بسیاری از امکانات و وسایل را  داشته باشیم، اما با سخت افزاری که تئاتر در اختیار دارد این امکان وجود  نداشت.

گفتنی است؛ «ماراساد» دومین نمایش ایمان اسکندری است. وی سه سال پیش «بیرون پشت در» را روی صحنه برد که با اقبال داخلی و خارجی بسیار خوبی روبرو شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فجر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار