برق دستبند بر دستان مرد هزار چهره خوزستانی

رییس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری مرد هزار چهره در استان خبر داد.

برق دستبند بر دستان مرد هزار چهره خوزستانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند، رییس پلیس فتا استان خوزستان بیان داشت: یک خانم پس از مراجعه به پلیس فتا، اعلام کرد از طریق شبکه اجتماعی با فردی که خود را شاعر و استاد دانشگاه معرفی نموده آشنا شده که در ادامه با توجه به پیام‌هایی که در این محیط بین شاکی و متهم رد و بدل شده متهم متوجه می‌شود خانواده خانم دارای تعصبات مذهبی بوده و با تهدید به انتشار پیام‌ها اقدام به اخذ عکس و فیلم خصوصی از شاکیه و اخاذی به مبلغ 800 میلیون ریال می‌کند.

وی اذعان کرد: پس از تشکیل پرونده، پیگیری در خصوص آن به سرعت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حسنوند در ادامه افزود: طی عملیات غافلگیرانه، متهم دستگیر و پس از بازرسی مخفیگاهش، 200 دستگاه گوشی، مقادیر زیادی طلا و جواهر اخاذی شده و تعداد زیادی تجهیزات رایانه‌ ای و ممنوعه و مشروبات الکلی کشف شد.

رییس پلیس فتا خوزستان اظهار داشت: در ادامه مشخص شد تعداد قربانیان بیش از 10 نفر بوده و متهم با شگرد جعل مدارک شناسایی و هویتی و سوء استفاده از مدارک جعلی، قربانیان خود را تحت عنوان مامور ناجا و وزارت اطلاعات و استاد دانشگاه و شاعر و بسیاری عناوین دیگر معرفی و از این طریق به اخاذی عکس و فیلم خصوصی بانوان در شبکه‌های اجتماعی و جرایم دیگر نظیر سرقت گوشی، زورگیری و ارتباط نامشروع و مستندسازی آن جهت انتشار اقدام می‌کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی و محیط‌ های اجتماعی خانم‌ها بیش تر از آقایان به طرف مقابل خود اعتماد می‌کنند، تصریح کرد: مجرمان سایبری هم نسبت به این موضوع آگاهی داشته و حداکثر سوء استفاده را از این موقعیت می ‌نمایند.

سرهنگ شاهین حسنوند اذعان داشت: در موضوع جعل هویت متاسفانه خانم‌ها آسیب‌پذیرند و باید به هویتی که طرف مقابل خود را معرفی می‌کند اعتماد نکنند، بسیاری از خانم‌ها و دختران از ترس آبرو بین خانواده و مردم به پلیس فتا در این مورد مراجعه نمی‌کنند.

وی توصیه کرد: اگر آسیب یا تهدیدی در فضای مجازی متوجه فرد شد خودسر اقدامی نکند، مخصوصا خانم‌های متاهل با مشورت با همسران خود و دختران با مشورت با والدین تصمیم درستی را بگیرند.

سرهنگ حسنوند بیان کرد: معمولا در این مواقع وقتی مجرمان سایبری خواسته‌هایی را از شخص قربانی دارند بعضی از خانم‌ها به خیال حفظ آبرو به خواسته‌های آن ها تن می‌دهند و این خواسته‌ها پایانی ندارد، برای همین درخواست می کنیم که در ابتدای امر بهترین و درست ‌ترین کار این است که موضوع را با بزرگ ترهای خود و پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ

مرد هزار چهره در دام قانون افتاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.