رئیس کانون مداحان و شاعران؛

فعالیت ۷۰۰ مداح و شاعر آیینی در سیستان و بلوچستان

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی زاهدان گفت: هم اینک حدود ۶۵۰ مداح و ۵۰ شاعر آیینی شیعه و سنی در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدجواد جامعی رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی زاهدان اظهار داشت: مداحان و شاعران آیینی سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر توانسته اند با کسب عناوین برتر در عرصه‌های ملی خوش بدرخشند.

وی کسب عنوان برتر بسیج مداحان کشوری در سه ماه نخست امسال را از جمله موفقیت‌های کانون بسیج مداحان و شاعران آیینی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی مهمترین هدف این نهاد را گسترش وحدت میان برادران اهل سنت و تشیع و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی ذکر کرد و گفت: هم اینک ۱۵ گروه هم خوانی متشکل از افزون بر ۱۰۰ نفر از برادران اهل سنت سیستان و بلوچستان در مراسم‌های مختلف مذهبی به اجرا برنامه می‌پردازند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی زاهدان برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مداحان به منظور افزایش بصیرت و آگاهی این قشر تاثیرگذار را از مهمترین برنامه‌های این نهاد برشمرد.

جامعی گفت: همچنین تعریف نقش مداحان در اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی، ایجاد کارگروه ساز و کار در رفع آسیب‌های موجود در هیات‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های اولویت دار این مجموعه است.

وی بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه دعای ندبه به مناسبت کنگره ملی شهدای استان در تاریخ ۶ بهمن و پخش زنده آن از شبکه یک سیما و کارگاه آموزشی مداحان و شاعران در ایام فاطمیه با حضور استاد کشوری در ۱۲ بهمن را از برنامه‌های این نهاد است.

مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان همواره در همه مناسبت‌های مذهبی به ویژه محرم حضوری چشمگیر در آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) دارند.

انتهای پیام/ع

برگزاری ویژه برنامه دعای ندبه به مناسبت کنگره ملی شهدای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار