سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه جدید بارشی از امروز + جدول

روز جمعه با ورود سامانه بارشی فعال درغرب، شمال غرب، برخی مناطق جنوب غرب و زاگرس مركزی ابرناكی، وزش باد شدید، بارش باران و برف شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی روز جمعه با ورود سامانه بارشی فعال درغرب، شمال غرب، برخی مناطق جنوب غرب و زاگرس مركزی ابرناكی، وزش باد شدید، بارش باران و برف شروع می شود كه بارش‌ها بعدازظهر در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، كردستان، كرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و شمال چهار محال وبختیاری شدت بیشتری خواهد داشت.

روز شنبه از ناپایداری در شمال غرب كشور كاسته می‌شود و بارش برف و باران در دامنه های زاگرس مركزی و جنوبی، نواحی مركزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و در بعدازظهر برخی مناطق شرق و جنوب كشور را در برمی‌گیرد كه در استان‌های جنوبی با رعدوبرق نیز همراه خواهد بود.

بنابر این گزارش، روز شنبه بارش‌ها در كهگیلویه وبویراحمد، چهار محال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، برخی نقاط لرستان، همدان، مركزی و ارتفاعات البرز در قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

روز یكشنبه سامانه بارشی در نیمه شرقی كشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های یزد، كرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی شده و از ظهر روز دوشنبه به‌تدریج از مرزهای شرقی كشور خارج می شود. شایان ذكر است كه بعدازظهر روز جمعه نیمه غربی خلیج فارس و در روزهای شنبه و یكشنبه مناطق مركزی و شرقی خلیج فارس، به سبب وزش باد شدید مواج پیش بینی می‌شود. دریای خزر نیز بعدازظهر شنبه مواج است.

امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل دمای هوا افزایش می‌یابد كه در برخی مناطق گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه است. روز شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی و اردبیل كاهش دما و بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در اردبیل و ارتفاعات البرز پیش بینی می‌شود. روز جمعه در برخی مناطق جنوب غرب وغرب كشور وزش باد شدید، گردوخاك و كاهش كیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار