شهدا تربیت‌یافته مکتب عاشورا بودند

عضوهیئت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا تربیت‌یافته مکتب عاشورا بودند، گفت: رزمندگان دفاع مقدس حتی وصیتنامه خود را نیز عاشورایی می نوشتند.

شهدا تربیت‌یافته مکتب عاشورا بودندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛، امیرسرتیپ غلامحسین دربندی در هفدهمین یادواره شهدای والامقام روستای حسام آباد ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای والامقام حسام آباد و شهدای هشت سال دفاع مقدس با اشاره به جوانمردی‌های رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا در راه پاسداری از ارزش‎های اسلام و انقلاب اسلامی از جان خویش گذشتند.

وی با اشاره به اوج شکوه ایستادگی شهید «محسن حججی» در اسارت داعشی‌ها افزود: این شهید والامقام چگونه همانند یک قهرمان در اسارت بود؟ این امر به دلیل این بود که این شهید بزرگوار تربیت یافته مکتب عاشورا بود.

عضوهیئت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا تربیت‌یافته مکتب عاشورا بودند، تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس حتی وصیتنامه خود را نیز عاشورایی می نوشتند.

وی با اشاره به شهید «صادق مزدستان» گفت: این شهید بزرگوار نوشته بودند «ای امام عزیز من را ببخش که یک بار توانستم به فرمانت شهید شوم» و از امام عذرخواهی کردند.

امیرسرتیپ دربندی با اشاره به فرهنگ دفاع مقدس و با تأکید بر ترویج آن در جامعه بیان کرد: در جبهه‌های حق علیه باطل اوج انسانیت را رزمندگان اسلام داشتند.

وی خطاب به حاضران به ویژه جوانان انقلابی ادامه داد: زندگی خود را با توسل به شهدا، اهل بیت(ع) و نماز و قرآن ادامه دهید و راه شهدا را در پیش گیرید که جز این سعادتی نیست.

عضوهیئت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه فرهنگی راهیان نور گفت: این برنامه جوانان را با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا بیشتر آشنا می‌کند و زائران دانش‌آموز که دراین مناطق حضور می‌یافتند، می‌گفتند چکارکنیم مانند شهدا باشیم و از آنها شفاعت بگیریم.

وی با بیان خاطراتی از شهید «صیاد شیرازی» افزود: ایشان رمزموفقیت در زندگی را نماز اول وقت می‌دانستند.

در ادامه این مراسم نیز مصطفی محمودی به مدیحه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام/خ

مکتب عاشورایی الگویی شهدا بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.