حمایت مشروط افغانستان از پیشنهاد روسیه درباره مذاکرات صلح

وزارت امور خارجه افغانستان از میزبانی روسیه برای گفتگوهای مستقیم و فوری میان حکومت افغانستان و طالبان، به صورت  مشروط استقبال کرد.

حمایت مشروط افغانستان از پیشنهاد روسیه درباره مذاکرات صلحبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان از میزبانی روسیه برای گفتگوهای مستقیم و فوری میان حکومت افغانستان و طالبان، به صورت  مشروط استقبال کرد.

احمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت که افغانستان از تمامی تلاش‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و فراتر از منطقه که منتج به تامین صلح در افغانستان گردد، استقبال و پشتیبانی می‌کند اما تاکید همیشگی دولت جمهوری اسلامی افغانستان به روند صلح مشروط به رهبری و مالکیت افغانستان است.

وی اظهار داشت: به همین منظور پروسه کابل به میان آمد تا این پروسه حیثیت یک چتر را داشته باشد؛ باید تمامی تلاش هایی که در چارچوب نشست‌های مختلف تا به امروز صورت گرفته است، در «پروسه کابل» جمع بندی گردد و منتج به روندی عملی‌ شود که رهبری و مالکیت را افغانستان داشته باشد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه قرار است نشست دوم «پروسه کابل» در هفته آخر ماه فبروری میلادی برگزار شود و آمادگی‌ها در این زمینه جریان دارد.

یادآوری می کنیم که وزارت امو خارجه روسیه روز چهارشنبه 27 جدی از افغانستان خواست که گفتگوهای فوری و مستقیم با طالبان را آغاز کند و اعلام کرد، که این کشور آماده است تا شرایط مناسب مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان را فراهم سازد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.