وزنه برداری زنجان در مسیر پیشرفت قرار دارد

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان گفت :وزنه برداری زنجان در مسیر پیشرفت قراردارد.

وزنه برداری زنجان در مسیر پیشرفت قرار داردامیدی رئیس هیئت وزنه‌برداری استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت : رشته ورزنه برداری در سال 1335 توسط زین العابدین اژدری آزاد ( پدر وزنه برداری زنجان ) شروع به کار کرد که با کسب عناوینی توسط تک چهره‌های زنجانی ادامه داشت ولی حالا با هدف گذاری های صورت گرفته به سوی قله های موفقیت گام بر می دارد .
 
رئیس هیئت وزنه‌برداری استان وضعیت فعلی این رشته ورزشی را در زنجان مناسب عنوان کرد و یادآور شد : با توجه به پتانسیل بسیار خوب استان زنجان شاهد رشد و فراگیری این رشته ورزشی در میان نونهالان و نوجوانان هستیم .
 
وی ادامه داد : پس از استعدادیابی نونهالان مستعد در سال ۹۲ و پرورش آنان به صورت کاملا تخصصی و آکادمیک زیر نظر مربیان کاربلد زنجانی حال شاهد درخشش آنان در مسابقات بین المللی و کشوری هستیم .
 
 امیدی آموزش و پژوهش را اولویت اصلی هیئت وزنه برداری استان در سال جاری عنوان کرد و گفت : با برگزاری جلسات متعدد اعضای هیئت و شناخت نیازهای این رشته ورزشی، در بعد آموزش اقدام به برگزاری گارگاه های : روانشناسی ورزشی (سرسختی ذهنی)  ، آنتی دوپینگ،مکمل های ورزشی و روشنگری شبکه های مجازی با همکاری بسیج از آغاز سال جاری تا کنون  کرده ایم.
 
وی به استعداد یابی های صورت گرفته از آغاز سال در رده سنی نونهالان(دختران و پسران) به جهت شناسایی و پرورش نفرات مستعد استان برای معرفی به تیم های ملی وزنه برداری کشور اشاره کرد و گفت : با وجود مربیان دلسوز و متخصص ، ورزشکاران مستعد در سطح استان و حمایت های مسئولین استانی و کشوری (فدراسیون وزنه برداری) بدون شک در چند سال آتی زنجان به عنوان یکی از قطب های وزنه برداری کشور خواهد شد.
 
رئیس هیئت وزنه برداری استان زنجان از حضور حسین سلطانی و امیر عزیزی دو ورزشکار شایسته زنجانی در اردوهای تیم ملی جوانان در سال جاری اشاره کرد و گفت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و سیاست های کلان هیئت در رابطه با پشتوانه سازی، با در نظر گرفتن رکورد های تمرینی در آینده ای نزدیک شاهد حضور وزنه برداران زنجانی در اردوهای آتی تیم های ملی خواهیم بود .
 
 امیدی به درخشش ورزشکاران زنجانی در رقابت های بین المللی و کشوری درطی سال جاری اشاره کرد و افزود : کسب عنوان سومی مسابقات آسیایی (جوانان) نپال توسط حسین سلطانی ، کسب عنوان قهرمانی پیشکسوتان کشور توسط سیدعلی اصغر احمدیان در مراغه ، عنوان سومی المپیاد زیر 16 سال شمالغرب کشور توسط توحید نصیری در اردبیل و کسب دو عنوان نایب قهرمانی رقابت های قهرمانی کشور (جوانان) توسط نیما نعمتی و حسین نجفی تنها گوشه ای از آلبوم رنگارنگ افتخارات وزنه برداری استان زنجان درسال96 بود .
 
وی از آغاز اولین دوره رقابت های لیگ استانی در زنجان خبر داد و گفت : این رقابت ها به منظور اماده سازی هرچه بهتر ورزشکاران و قرار دادن آنان در کوران مسابقات از 13 بهمن ماه در دو مرحله به مناسبت دهه مبارک فجر در رده سنی زیر 20 سال به میزبانی شهرستان های ابهر و خدابنده برگزار می شود .
 
رئیس هیئت وزنه برداری استان به آغاز فعالیت این هیئت در بخش بانوان اشاره کرد و گفت : با انتصاب خانم دکتر پارسا به عنوان نایب رئیس هیئت وزنه برداری استان فعالیت بانوان را در این رشته ورزشی به صورت آکادمیک آغاز کرده ایم تا شاهد درخشش بانوان زنجانی در رقابت های بین المللی باشیم .
 
امیدی ،حضور 3 ورزشکار زنجانی در رقابت های لیگ برتر جوانان کشور را در سال جاری یاد آور شد و افزود سلطانی ، عزیزی و دویرانی وزنه برداران زنجانی که در ترکیب تیم های خود در این رقابت ها خوش درخشیدند .
 
وی با اشاره  به برگزاری مسابقات استانی متعدد در سال جاری  گفت : به منظور قرار دادن ورزشکاران در کوران رقابت ها به منظور حفظ آمادگی هرچه بهتر و ایجاد انگیزه رقابت و برتری خواهی اقدام به برگزاری مسابقات متعددی کرده ایم که از این قبیل می توان به مسابقات انتخابی استان در رده های مختلف سنی با حضور پیش از 100 ورزشکار ، مسابقات گرامیداشت هفته نیروی انتظامی تحت عنوان جام پلیس با حضور بیش از 70 ورزشکار و جام توفیق با همکاری شهرداری اشاره کرد.
 
امیدی فعال سازی تمام شهرستان های تابعه را لزوم پیشرفت این رشته ورزشی در استان دانست و ادامه داد : خوشبختانه با همت اعضا موفق به فعال سازی هیئت وزنه برداری شهرستان خدابنده شدیم و حال شاهد درخشش ورزشکاران این شهرستان در رقابت های استانی هستیم .

رئیس هیئت وزنه برداری استان زنجان آموزش و به روز رسانی داوران زنجانی را الزامی دانست و گفت : پیشرفت یک مجموعه مستلزم پیشرفت تمامی بخش های آن مجموعه است بر همین اساس اقدام به برگزاری اولین دوره کلاس داوری درجه3 وزنه برداری در بخش بانوان و آقایان با حضور مدرسین رسمی فدراسیون(منوچهر رضاخانی و محسن جلیل خانی) نمودیم و در ادامه با حضور استاد جبار یزدانی رئیس کمیته داوران غرب دانمارک کلاس باز آموزی قوانین داوری را با استقبال گسترده داوران استان و شهرستان های مجاور در سطح بسیار بالایی برگزار شد .
 
وی به آغاز فعالیت پر قدرت کمیته آموزش و پژوهش این هیئت نیز اشاره کرد و افزود : با سیاست استفاده از نفرات تحصیل کرده و جوان این کمیته عضوگیری شده است تا در بخش (آموزش) و ( پژوهش) رسالت خویش را در این بعد اجرا نمایند و در حال حاضر کلاس های تئوری مربیگری درجه 3-2-1 به میزبانی این هیئت در حال ثبت نام وبرگزاری است .
 
 رئیس هیئت وزنه برداری استان زنجان از حمایت های فدراسیون وزنه برداری کشور و اداره کل ورزش وجوانان استان تشکر کرد و گفت: به جهت حضور موفق در رقابت های آتی کشوری ، استعداد یابی نونهالان (دختران و پسران) ، اجرای تحقیقات پژوهشی و پرورش ورزشکاران شایسته برای تیم های ملی (رده های مختلف سنی) نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولین استانی و فدراسیون هستم تا بتوتنیم به هدف بلند مدت مجموعه که حضور وزنه برداران زنجانی در المپیک است دست یابیم .
 
انتهای پیام/ن

 

پیشرفت وزنه برداری زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.