قوانین مالیاتی باید بازنگری شود

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان گفت: رونق صادرات در کشور نیازمند اصلاح برخی از قوانین است که باید با تدبیر مناسب مسئولان ذی‌ربط بررسی شود.

قوانین مالیاتی باید بازنگری شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، هادی تیزهوش تابان اظهار داشت: برای گسترش یافتن و رونق هر چه بیشتر صادرات اصلاح و بازنگری برخی از قوانین نظیر قوانین مالیاتی بسیار ضروری است و کمیسیون‌های مربوطه نیز برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر و برطرف کردن این مشکلات در تلاش هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: اشتغال حمایت همه‌جانبه از تولید ملی و صادرات کالا‌های داخلی از بحث‌های بسیار جدی و از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است که در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همواره به آن اشاره داشته‌اند.

تیزهوش تابان در مورد ظرفیت‌های صادراتی کشور ابراز داشت: پتانسیل‌های عظیم در حوزه‌های تولید و صادرات به‌خوبی در تمام کشور وجود دارد بنابراین برنامه‌ریزی‌ها نیز باید به‌سمت فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب صادراتی و رونق آن در کشور پیش رود.

وی به بازار گسترده کشور روسیه اشاره و خاطرنشان کرد: نزدیکی کشورمان به بازار بزرگ و گسترده‌ای مانند روسیه و قرار گرفتن استان گیلان در این مسیر فرصتی بسیار مغتنم است که باید با سیاست‌های مناسب حداکثر استفاده و منفعت را از این موقعیت استراتژیک به‌دست آوریم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان عنوان کرد: فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب و لازم برای رونق تجارت، صادرات و مبادلات کالا از بخش‌های اصلی پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی هستند که تاکنون اقدامات چشمگیری برای آن انجام نشده است.

تیزهوش تابان پروژه راه آهن گیلان را ارزشمند ارزیابی کرد و بیان داشت: برای رسیدن به جایگاه مناسب در تبادلات تجاری و اقتصادی، فراهم آوردن زمینه‌های استاندارد برای تجارت و صادرات کالا‌ها در بخش‌های هوایی، زمینی و ریلی باید با سرعت بیشتری پیگیری شوند.

وی آستاراخان روسیه را از مراکز مهم برای تبادل کالا دانست و اظهار داشت: این منطقه یکی از مراکز مهم ورود و خروج کالا‌های روسیه است و فعالیت‌های ما به تازگی در این حوزه وارد فاز جدیدی شده که نه تنها برای استان بلکه برای تمام کشور یک فرصت استثنایی به‌شمار می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست رهنمود‌های لازم را به مسئولان جهت پیروی و ایجاد زمینه‌های لازم برای پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته‌اند، اما آن‌طور که باید تاکنون در این مسیر عمل نشده است.

تیزهوش تابان با تاکید بر داشتن نگاه برون‌گرا در امر تولید و صادرات بیان داشت: فعالیت‌های تجاری و تولید کالا‌ها در داخل کشور باید به‌گونه‌ای باشد که کمترین ارتباط از لحاظ مواد اولیه با خارج کشور برقرار باشد تا با نگاه اقتصاد مقاومتی ارزآوری مطلوب برای کشور اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از فعالان عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: کمک، حمایت و تسهیل در امور مرتبط با تولید و صادرات جهت برطرف کردن مشکلات فعالان اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد تا زمینه‌های لازم برای توسعه بیشتر و خروج کشور از برخی معضلات فراهم آید.

انتهای پیام/ح

قوانین مالیاتی نیازمند بازنگری و اصلاح است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.