نیوکاسلی‌ها شکار تمرینی سیتزن‌ها/اتلتیکو مادرید به دنبال شکست تیم دوم گواردیولا

رقابت‌های لیگ‌های فوتبال اسپانیا، بوندسلیگا و لیگ جزیره امروز (شنبه) با انجام چند دیدار مهم پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (شنبه) رقابت‌های مختلفی در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپایی همچون اسپانیا، بوندسلیگا آلمان و لیگ جزیره برگزار شود که برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

هفته بیست و چهارم لیگ جزیره:

برایتون - چلسی ۱۶:۰۰

برنلی - منچستریونایتد ۱۸:۳۰

اورتون - وست برومویچ ۱۸:۳۰

لسترسیتی - واتفورد ۱۸:۳۰

آرسنال - کریستال پالاس ۱۸:۳۰

استوک‌سیتی - هادرسفیلد ۱۸:۳۰

وستهام - بورنموث ۱۸:۳۰

منچسترسیتی - نیوکسل ۲۱:۰۰

در آغاز هفته بیست و چهارم لیگ جزیره، تیم رده چهارمی چلسی در استادیوم آمکس به مصاف برایتون می رود. آبی‌های لندن با کسب ۴۷ امتیاز و هم امتیاز با لیورپول و به علت تفاضل گل کمتر نسبت به لک لک‌ها در رتبه چهارم قرار گرفته اند. شاگردان کونته روند خوبی را در هفته‌های اخیر طی نکرده اند و همین عامل باعث شده تا رده سوم را هم از دست بدهند. آبی‌های لندنی در ۸ بازی اخیرشان، ۲ پیروزی و ۶ تساوی به دست آورده اند که نشان می‌دهد در شرایط خوبی قرار ندارند. حال آن‌ها باید در دیداری سخت و ۶ امتیازی به مصاف برایتونی بروند که از حال روز چندان مساعدی  برخوردار نیست و برای بقا در لیگ برتر دست به هر کاری می‌زند.کونته می‌داند با توجه به اینکه تیمش شانسی برای قهرمانی در این فصل ندارد، فقط تمرکز خود را روی کسب نتایج خوب قرار داده است.نتایج درخشان این هفته‌های لیورپول موجب شده تا کونته و شاگردانش زنگ خطر را احساس کنند که در صورت ادامه روند ضعیف شان ممکن است حتی به رده‌های پایین‌تر هم تنزل یابند. اگر شاگردان کونته به پیروزی برسند می‌توانند برای ۴۸ ساعت خودشان را در رده سوم ببینند و امیدوار باشند تا لیورپول این روز‌ها آماده، نتواند در برابر سوانسی به پیروزی برسد تا آن‌ها همچنان در جایگاه سوم حضور داشته باشند. آلوارو موراتا در این بازی حضور ندارند حضور راس بارکلی، سسک فابرگاس و گری کیهیل هم در هاله‌ای از ابهام است.

برایتون با 23 امتیاز در رتبه شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد. آن ها در 5 دیدار قبلی تنها موفق به کسب یک پیروزی شده اند،2دیدار را با شکست پشت سر گذاشته و 2دیدار هم با تساوی به پایان رسانده اند و این نشان می دهد که شاگردان هیوتن در این دیدار خانگی به دنبال پیروزی هستند تا از قعر جدول فاصله بگیرند.استیو سیدول تنها غایب برایتون در این بازی است.

 

بیشتربدانیم:

*برایتون در ۶ بازی از ۸ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده است.

*چلسی در ۵ بازی از ۶ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است.

*برایتون در ۱۱ بازی از ۱۲ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

*چلسی در ۷ بازی قبلی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

*چلسی هر پنج دیدار خود مقابل برایتون را در لیگ با پیروزی پشت سرگذاسته است.

*برایتون در هشت بازی از 12 بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده است.

*برایتون از 10 بازی اخیر خانگی اش در لیگ برتر انگلیس، تنها در یک بازی مغلوب شده است.

*چلسی از 5 دیدار خارج از خانه اخیرش در لیگ برتر انگلیس تنها یک بازی را با پیروزی پشت سرگذاشته است.

*برایتون تاکنون موفق به کسب پیروزی مقابل مدافعان عنوان قهرمانی نشده است.


ترکیب احتمالی:

برایتون:رایان،سالتور، دافی، دانک، بونگ، ناکارت، استیونز، پروپر، ایسکیردو، گروس و مورای.

چلسی:کورتوآ، رودریگز، آزپیلیکوئتا، کریستنسن، آلونسو، باکایوکو، کانته، درینک واتر، موزس، ویلیان و هازارد.

 
 
تیم منچستریونایتد از ساعت ۱۸:۳۰ در به مصاف برنلی برود. شاگردان آقای خاص با ۵۰ امتیاز پس از تیم سیتی در رده دوم حضور دارند با نتایج درخشانی که در این ۳ هفته اخیر بدست آورده اند شرایط بهتری را تجربه می‌کنند. آن‌ها ۲ پیروزی پیاپی کسب کرده اند و حالا به دنبال کسب سومین پیروزی خود هستند تا با امیدواری بیشتری در ادامه بازی‌های لیگ به میدان بروند. باخت سیتزن‌ها برابر لک لک‌ها باعث شد تا اختلاف امتیازی شیاطین سرخ با تیم همشهری به ۱۲ امتیاز کاهش یابد. لغزش در دیدار امروزشان می‌تواند باعث نزدیک‌تر شدن تیم‌هایی همچون لیورپول و چلسی در رده دوم به آن‌ها شود. با اینکه مورینیو و تیمش اعلام کرده اند که تنها هدفشان قهرمانی در لیگ جزیره است، اما به خوبی می‌دانند که جبران این اختلاف امتیاز کاری بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد بود. آن‌ها با تیم‌های سوم و چهارم جدول اختلافی ۳ امتیازی پیدا کرده اند.همچنین شیاطین سرخ این روزها در نقل و انتقالات زمستانی به دنبال معاوضه الکسیس سانچز و هنریک میختاریان هستند تا با آوردن این مهاجم شیلیایی در ادامه لیگ به نتایج بهتری برسند، اریک بایلی و زلاتان به دلیل مصدومیت قادر به همراهی شیاطین سرخ نیستند، حضور کریک و میختاریان هم هنوز مشخص نیست.
 
برنلی تا به اینجای فصل توانسته با کسب نتایج درخشان معادلات لیگ را به هم بریزد و تمام نگاه‌ها را به خود جلب کند. آن‌ها تا به اینجا کار، ۳۴ امتیاز به دست آورده اند و جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده اند. شاگردان شان دایک در ۵ بازی اخیر به نتایج خوبی نرسیده اند و پیروزی را در کارنامه خود ثبت نکرده اند و به دنبال این هستند تا با پیروزی در این بازی خانگی فشار‌ها را از روی خود کم کنند و با آسودگی بیشتری چشم به دیدارهای آینده داشته باشند. هرچند شاگردان دایک نسبت به هفته‌های گذشته دچار افت محسوسی شده اند، اما به گواه بیشتر کارشناسان عملکرد آن‌ها را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. باخت در این مسابقه نمی‌تواند جایگاه هفتمی آنها را به خطر بیاندازد همانطور که پیروزی و کسب ۳ امتیاز نمی‌تواند آن‌ها را به رده ششم بکشاند. رابی بردی، کریس وود، استیون وارد و جاناتان والترز در این بازی نمی‌توانند تیمشان را همراهی کنند. تام هیتون، چارلی تیلور و اسکات آرفیلد هم مشخص نیست که آیا به بازی فردا مقابل یونایتد می‌رسند یا خیر.
 
 
 در ۶ تقابل اخیر ۲ تیم،۳ پیروزی نصیب شیاطین سرخ شده و ۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

بیشتر بدانیم:

*منچستریونایتد در ۳ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است.

*منچستریونایتد در ۵ بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر حداقل ۲ گل زده است.

*منچستریونایتد در ۷ بازی قبلی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

*برنلی در ۶ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

*منچستریونایتد در ۶ بازی قبلی خود مقابل برنلی شکست نخورده است.

*برنلی در 24 دیدارش با منچستریونایتد در پرمیرلیگ، فقط 1 بار موفق به شکست این تیم شده است.

ترکیب احتمالی:

برنلی:پاپ، باردزلی، تلرکوفسکی، می، تیلور، آرفیلد، کورک، دفور، گوموندسون، بارنز و هندریک

منچستریونایتد:دخیا، والنسیا، اسمالینگ، جونز، یانگ، ماتیچ، پوگبا، مارسیال، لینگارد، ماتا و لوکاکو.

در آخرین دیدار روز نخست تیم صدرنشین سیتی از شاگردان بنیتز اسپانیایی پذیرایی می‌کند. سیتزن‌ها با ۶۲ امتیاز صدرنشین لیگ هستند و سرانجام پس از ۲۳ هفته طعم شکست را در آنفیلد و از لیورپول  چشیدند تا هم لیگ با حساسیت بیشتری دنبال شود و هم آبی‌های شهر منچستر نخستین باخت شان را تجربه کنند. اما با این وجود همچنان عملکرد شاگردان پپ تا اینجای کار استثنایی بوده است و با تیم دوم جدول  ۱۲ امتیاز اختلاف دارند و از حاشیه امنیت خوبی برخوردارند و در صورت پیروزی در این بازی و نتیجه نگرفتن یونایتد می‌توانند بازهم اختلاف را در صدر جدول افزایش دهند. اگر هم ببازند هم هیچ فرقی برای سیتزن‌ها ندارد و همچنان بدون هیچ مشکلی صدرنشین لیگ باقی می‌مانند. شاگردان گواردیولا در ۶ بازی اخیرشان چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرده اند و نشان می‌دهد در فرم خوبی قرار دارند و به دنبال این هستند تا با کسب ۳ امتیاز شکست تلخ بازی اول هفته مقابل لیورپول را فراموش کنند. بنجامین مندی، گابریل خسوس، فیل فودن، وینسنت کمپانی و فابین دلف از غایبان سیتی در بازی امروز هستند.

 
 
شاگردان بنیتز با ۲۳ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند. نیوکاسلی ها نسبت به تاریخ‌شان، فصل خوبی را پشت سر نمی‌گذراند. تنها شانس بزرگی که نصیب شاگردان بنیتز شده این است که تیم‌های برایتون، ساوتهمپتون، استوک سیتی، وست برومویچ، آلبیون و سوانسی نتایج ضعیفی را در کارنامه خود ثبت کرده اند تا نیوکاسلی ها بدون تغییر در رتبه پانزدهم قرار داشته باشند. نیوکاسلی ها در ۶ بازی اخیرشان صاحب ۳ برد،۲ تساوی و یک شکست شده اند که نشان می‌دهد کمی از روز‌های تیره فاصله گرفته اند. نیوکاسل همواره مقابل منچسترسیتی یک بازنده تمام عیار بوده است و باید دید آیا شاگردان بنیتز می‌توانند سنت شکنی کنند و با پیروزی اتحاد را ترک کنند یا خیر. خسوس گامز و فلوریان لوژن قادر به همراهی تیمشان در بازی امروز نیستند. دوایت گیل، الکساندر میتروویچ و چانسل ابمبا هم هنوز حضورشان قطعی نیست.
 
 در ۱۰ تقابل اخیر ۲ تیم،۸ پیروزی عاید سیتزن‌ها شده، یک دیدار به تساوی شده و یک بازی هم با پیروزی نیوکاسل تمام شده است و همه جوره کفه ترازو به نفع سیتزن‌ها سنگینی می‌کند. آبی‌های شهر منچستر ۲۷ گل به ثمر رسانده و تنها ۴ گل دریافت کرده اند و بدون شک با توجه به بازی‌های قبلی ۲ تیم شاهد بازی جذابی از سوی سیتزن‌ها و کلاغ‌ها در این بازی خواهیم بود.

بیشتربدانیم:

*منچسترسیتی در ۱۰ بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر پیروز شده است.

*منچسترسیتی در ۸ بازی از ۱۰ بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر حداقل ۳ گل زده است.

*منچسترسیتی در ۸ بازی از ۱۰ بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر در هر دو نیمه پیروز شده است.

*منچسترسیتی در ۸ بازی از ۹ بازی قبلی خانگی خود مقابل newcastle پیروز شده است.

*منچسترسیتی در ۵ بازی از ۶ بازی قبلی خانگی خود مقابل newcastle حداقل ۳ گل زده است.

*نیوکاسل از ۲۰ بازی آخر لیگ برتری‌اش مقابل منچسترسیتی تنها سه امتیاز کسب کرده است. بدون هیچ بردی 3 تساوی و ۱۷ باخت.

*منچسترسیتی با شکست نیوکاسل در بازی رفت، به رکورد ۲۰ بازی بدون شکست متوالی برابر یک تیم رسید که در تاریخ باشگاه بی سابقه است.

*نیوکاسل هر هشت تقابل خارج از خانه قبلی‌ لیگ برتری‌اش برابر منچسترسیتی را باخته است.

*تیم‌های رافائل بنیتس تاکنون ۴ بار موفق شده‌اند با اتحاد دروازه‌شان را بسته نگه دارند. تنها الکس فرگوسن با پنج کلین شیت بهتر از بنیتس عمل کرده است.

ترکیب احتمالی:

منچسترسیتی:ادرسون، دنیلو، اوتامندی، استونز، واکر، سیلوا، فرناندینیو، دی بروین، سانه، آگوئرو و استرلینگ.

نیوکاسل:دارلو، دامت، کلارک، لاسلز، یدلین، ریتچی، شلوی، دیامه، آتسو، پرز و گیل.

 
 
 

هفته نوزدهم بوندسلیگا:

 
فرایبورگ - لایپزیش ۱۸:۰۰

مونشن گلادباخ - آگزبورگ ۱۸:۰۰

هافن هایم - بایرلورکوزن ۱۸:۰۰

ماینتس - اشتوتگارت ۱۸:۰۰

وولفسبورگ - فرانکفورت ۱۸:۰۰

هامبورگ - کلن ۲۱:۰۰

در مهم‌ترین دیدار روز نخست تیم فرایبورگ در خانه از تیم لایپزیش پذیرایی می‌کند. آن‌ها با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند. فرایبورگ از وضعیت چندان مناسبی در جدول برخوردار نیست و برای فرار از انتهای جدول به ۳ امتیاز این بازی خانگی نیاز دارد تا در صورت نتیجه نگرفتن اشتوتگارت و ولفسبورگ به رده دوازدهم صعود کند.
تیم لایپزیش با ۳۱ امتیاز پس از بایرن مونیخ در رده دوم قراردارد. لایپزیش در ۶ بازی اخیر در رقابت‌های مختلف آمار ضعیفی بر جای گذاشته و تنها در یک بازی پیروز شده است،۳ بازی را با شکست تمام کرده و ۲ تساوی هم بدست آورده است و روند خوبی را نسبت به شروع فصل پشت سر نمی‌گذارند.آنها امیدوارند با پیروزی در این بازی بیرون از خانه از بحران فرار کنند و جایگاه دومی شان را در جدول حفظ کنند چرا که در صورتی که موفق به پیروزی نشوند امکان دارد تا شالکه با پیروزی بر هانوفر جای آن‌ها را در رده دوم بگیرد.اختلاف ۱۳ امتیازی با باواریایی‌ها باعث شده تا آن‌ها بی خیال قهرمانی شوند و تنها به فکر کسب سهمیه اروپایی  باشند.
 
 

 هفته بیستم لالیگا:

 
اسپانیول - سویا ۱۵:۳۰

اتلتیکومادرید - خیرونا ۱۸:۴۵

ویارئال - لوانته ۲۱:۰۰

لاس پالماس - والنسیا ۲۳:۱۵

تیم رده دومی اتلتیکو مادرید در خانه به مصاف خیرونا می‌رود. شاگردان سیمئونه با کسب ۴۲ امتیاز در جایگاه دوم هستند. تشک سازان در ۶ بازی اخیرشان ۴ پیروزی بدست آورده و ۲ دیدار هم با شکست به پایان رسانده اند و تنها تیمی هستند که از لحاظ امتیازی به کاتالان‌ها نزدیک هستند و می‌توانند رقیبی جدی برای شاگردان والورده به حساب آیند.بازگشت دیه گو کاستا به مادرید باعث شده تا قدرت خط حمله اتلتیکو نسبت به گذشته افزایش یابد. بازی رفت ۲ تیم با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسیده و اکنون سیمئونه و شاگردانش امیدوارند با پیروزی در مترو پولیتانو جایگاه دومی شان را تثبیت کنند و اختلاف امتیازی شان را با تیم‌های بعدی جدول بیشتر کنند. دیه گو گودین در این بازی حضور ندارد و فیلیپه لوئیس هم هنوز حضورش مشخص نیست.

 

خیرونا، با ۲۶ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و با اینکه اولین سال حضورش را در لالیگا تجربه می‌کند، اما با وجود این توانسته نتایج درخشانی را در سال اول حضورش کسب کند. خیرونا در ۵ بازی اخیرش ۳ پیروزی بدست آورده و ۲ دیدار هم با شکست پشت سر گذاشته است و روند خوبی را سپری می‌کند. شاگردان پابلو ماچین در صورت خلق شگفتی و پیروزی می‌توانند در صورت نتیجه نگرفتن ختافه، ایبار، بتیس و سویا به رده ششم صعود کنند. پدرو الکالا تنها بازیکنی است که مشخص نیست که آیا می‌تواند خیرونا را همراهی کند یا خیر.
 
 بیشتربدانیم:

*اتلتیکو مادرید در ۷ بازی از ۹ بازی قبلی خود در لالیگا موفق به کلین شیت شده است.

*اتلتیکو مادرید در ۲۲ بازی از ۲۳ بازی قبلی خود در لالیگا شکست نخورده است.

ترکیب احتمالی:

اتلتیکومادرید:اوبلاک، هرناندز، خیمنز، ساویچ، ورسایکو، کوریا، پارتنی، نیگز، کوکه، گزیرمان و کاستا

خیرونا:بونو، اسپینوسا، خوانپه، مافئو، مونیسا، موخیکا، گارسیا، گرانِی، پونس، پورتو واستوانی.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار