خطیب جمعه قم:

مسئولان باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند/دشمنان ایمان و اعتقاد مردم را نشانه رفته اند

آیت الله حسینی بوشهری گفت:مسئولان باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند تا زمینه سوء استفاده دشمنان فراهم نشود.

 مسئولان باید به مشکلات مردم رسیدگی کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: پرونده اغتشاشات در کشور بسته شد اما از دو منظر می‌توان به این حوادث نگاه کرد که یک جنبه آن مطالبات مردمی است که نباید به فراموشی سپرده شود و مسئولان باید به این مشکلات مردم رسیدگی کنند تا زمینه سوء استفاده دشمنان از بین برود.

وی ادامه داد: عده‌ای تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند و اقدامات تأسف باری را انجام دادند که این افراد باید به وجدان خود رجوع کنند و از خود بپرسند چرا از امریکا و اسرائیل و سعودی‌ها پیروی کردند و به قرآن و پرچم بی‌احترامی کردند.

خطیب جمعه قم افزود: نباید بازیچه دشمنان قرار بگیریم هر چند که مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد اما نباید کاری کرد که دشمنان ما را پیاده نظام خود بدانند.

 آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دشمنان ایمان و اعتقاد ملت را نشانه رفته‌اند و در این مسیر شکست‌های بسیاری خوردند و از این پس نیز به فرموده رهبری سرشان به سنگ خواهد خورد.

وی مردم را زمان شناس دانست و از آنان خواست تا این ظرفیت را برای زمان‌های حساس حفظ کنند و در آن مواقع حساس به میدان بیایند و از انقلاب و اسلام و کشور حراست کنند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر چیزی که در جامعه منجر به سلطه و سیطره دشمنان می‌شود منکر و هر چیزی که سبب اعتلا و قدرت امت اسلامی می‌شود در حکم یک معروف اسلامی است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: از مشخصات انسان‌های کافر این است که تمام همت و تلاش آنها برای زندگی چند روزه دنیاست و در این مسیر نیز به احدی رحم نمی‌کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان کشورهای اسلامی برای ارتباط و همبستگی با کافران میل و اشتیاق نشان داده و ثروت‌های خدادادی ملت‌های اسلامی را برای ایجاد تفرقه در اختیار دشمنان قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار