برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

کوچک کردن شکم شاید جزء سخت ترین کارها باشد اما به راحتی با خوردن برخی خوراکی ها در شب می توانید شکمتان را تخت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛چیزی به پایان سال جاری نمانده این روزها کم نیستند افرادی که برای خرید لباس های نوروزی به مغازه های مختلف مراجعه می کنند و در اتاق پرو متوجه می شوند دکمه ی لباسی که انتخاب کرده اند به سختی به هم می رسد.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

انسان همیشه میل به زیبایی و تناسب اندام داشته و دارد. البته شاید در روزگارانی شکم و پایین تنه ی بزرگ و پهن  جزیی از افتخارات بود و حکایت از اوضاع خوب مالی  داشت و هنوز هم به قول قدیمی تر ها شکم بزرگ محلی برای شمارش اسکناس است اما امروزه  شکم بزرگ نه تنها زیبا نیست بلکه به سلامتی جسم آسیب می زند.محققان با انجام تحقیق  بر روی برخی مواد غذایی نقش موثر آن ها را در تناسب شکم دریافتند.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟! 

در این مطلب شما را با چند ماده ی غذایی مفید که مشکلات گوارشی را رفع کرده و شکم را صاف تر می کنند آشنا می کنیم.

برای رسیدن به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام باید ترکیبی از غذاهای سالم، دیورتیک و چربی سوز را وارد رژیم غذایی تان کنید. به جز جنبه فیزیکی، کاهش چربی شکم یک دلیل بسیار مهم دیگر هم دارد و آن بالا بردن کیفیت سلامتی است. این در حالی است که افزایش چربی شکمی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و سندرم متابولیک را بالا می برد. با این اوصاف بهترین گام ها برای کاهش حجم چربی شکمی، مصرف برخی مواد غذایی خاص در هنگام شب است:

سبزیجات تیره رنگ بخورید

سریع ترین راه برای کاهش چربی شکمی، خوردن سبزیجات تیره رنگ است. برای این کار بهتر است سبزیجاتی را انتخاب کنید که باعث سوء هاضمه نمی شوند و کیفیت خواب شما لطمه نمی زنند.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

بهترین سبزیجات تیره رنگ برای کاهش چربی شکمی عبارتند از کاهو، اسفناج و مارچوبه. بهترین راه برای استفاده از این سبزیجات، بخارپز کردن آنها است.

 

روغن زیتون بخورید

این نوع روغن بهترین گزینه غذایی برای کاهش چربی شکمی است. اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک می توانند به کاهش چربی های مقاوم در بدن کمک کنند بخصوص در مناطق شکمی.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

 قبل از خواب چای نعناع بخورید

نوشیدن این نوع چای قبل از رفتن به خواب را از خود دریغ نکنید. نعناع علاوه بر این که آرامبخش عضلانی است، به عنوان یک ضد التهاب قوی نیز عمل می کنند و افزایش دهنده سلامت کبد است.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

 قبل از خواب چای سبز بخورید

در ترکیب با ورزش می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند. محققان می گویند موادی در چای سبز شناخته شده است که سبب تحریک بدن برای سوزاندن کالری و افزایش از دست دادن چربی شکم می شود.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

 

 مارچوبه بخورید

مارچوبه سفید بهترین سبزی برای کاهش سایز شکم است. مارچوبه سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین سی، ویتامین ب کمپلکس، ویتامین های آ و ای، پتاسیم و روی است. تمام این ریزمغذی ها منجر به کاهش چربی های مقاوم بدن می شوند.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

 گوجه فرنگی بخورید

گوجه فرنگی یک گزینه سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با التهاب بدن می رود. لپتین یک نوع پروتئین موجود در گوجه فرنگی است که می تواند متابولیسم را تنظیم کرده و به کاهش چربی شکمی کمک کند.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

 سیب بخورید

سیب همه ویژگی‌ های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هر عدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به ‌طور خاص پکتین است. با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می‌ شود.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می‌ شود. با خوردن روزانه یک عدد از سیب نباید نگران اضافه وزن باشید. همه این ویژگی ‌ها، سیب را به خوراکی منحصر به فرد برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

 ماهی بخورید

برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید. منظور فقط شنا کردن نیست، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم و کمر است. به این دلیل که ماهی متابولیسم را سرعت داده و اشتهایتان را کنترل کرده و کاهش می ‌دهد.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی دارد. ماهی، به‌ ویژه انواع چرب آن مانند تن و سالمون سرشار از اسیدچرب امگا۳ هستند. فراموش نکنید، ماهی زمانی این تاثیر مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهیه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف شود.

 بادام بخورید

درست است که بادام یک ماده غذایی پرکالری است (634 کالری در هر 100 گرم بادام) اما در عین حال یکی از مغزهای سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است که هر دو به بهبود اوضاع گوارش و داشتن شکمی صاف تر کمک می کنند.

 برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

برای رسیدن به این منظور بهتر است روزانه 3 تا 4 عدد بادام (نه بیشتر) میل کنید تا از ریزه خواری دور باشید و قند خونتان بهتر کنترل شود.

رازیانه و تخم رازیانه بخورید

رازیانه با نفخ مقابله می کند و ارزش این را دارد که وارد برنامه ی غذایی شود. می توانید تخم رازیانه را از عطاری ها خریداری کنید و خودتان را از نفخ و گاز حفظ کنید. خود رازیانه نیز فواید زیادی برای بدن دارد. شما می توانید از آن خورشت تهیه کرده و میل کنید.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

توجه داشته باشید که این گیاه کم کالری است و از 90 درصد آب تشکیل شده است. در نتیجه می تواند به راحتی شما را سیر کرده و از پرخوری دور کند. رازیانه همچنین باعث افزایش ادرار شده و آب زیاد تجمع یافته در بافت ها را از بدن دفع می کند. در نتیجه علاوه بر رفع نفخ و گاز و صاف کردن شکم به لاغری و تناسب اندام کلی بدن نیز کمک می کند.

آرتیشو یا کنگرفرنگی بخورید

از آرتیشو برای تهیه ی مکمل های غذایی استفاده ی زیادی می شود. این گیاه را ستاره ی لاغری و دفع توکسین های بدن می دانند. آرتیشو باعث رفع مشکلات گوارشی و یبوست شده و به صاف شدن شکم کمک می کند. این سبزی پرخاصیت سوزش معده را تسکین می دهد و از تخمیر مواد غذایی که منجر به بروز گاز و نفخ می شود جلوگیری می کند.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

 ریشه ی گیاه بابا آدم بخورید

مغربی ها از این گیاه دارویی در آشپزی زیاد استفاده می کنند چون برای سلامتی روده ها فوق العاده است. این گیاه به پیشگیری از ناخوشی های گوارشی کمک می کند چون حاوی میزان قابل توجهی باکتری های مفید است. ریشه ی گیاه باباآدم باعث کاهش تولید سموم شده و به این ترتیب جوش و آکنه را کاهش می دهد. زمانی که مشکلات گوارشی رفع شوند و معده و روده ها خالی از نفخ و گاز شوند مطمئن باشید شکمتان به میزان زیادی صاف تر می شود.

برای داشتن شکمی تخت چه بخوریم؟!

 البته باید به این نکته توجه داشت که داشتن شکمی صاف یک شبه حاصل نمی شود با داشتن تحرک بدنی مناسب به هدف تناسب اندام و داشتن شکمی صاف تر می توان امیدوار بود.

انتهای پیام/ش

راهکار های موثر در کوچک کردن شکم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۷:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
به نظر من تنها راه ورزش است و باید بیشتر ورزش کنیم از خوردن غذاهای سنگین و چرب پرهیز کنیم غذای سبک بخوریم
آخرین اخبار